GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİZDE METOD SEÇİMİ/5441304
Dersin Adı: ANALİZDE METOD SEÇİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Hasan AYDIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/haydin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  haydin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kimyasal uygulamalarda kullanılan cihazlarla maddelerin analizi,
Enstrümental analiz cihazlarının özelliklerini ve dikkat edilmesi gereken hususları,
Malzemelerin kimyasal termal özelliklerinin neler olduğu ve buna dayalı olarak nasıl metot seçimini yapacağını,
Elde edilen analiz sonuçlarının istatistiksel olarak nasıl değerlendirileceği
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kimyasal analiz nedir, analitik ödev ve dikkat edilmesi gereken özellikler
2. Hafta  Kimyasal analizin basamakları ve bunların özellikleri,
3. Hafta  Ana bileşen, yan bileşen ve eser element analizlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar
4. Hafta  Numune alma ve numune hazırlama teknikleri
5. Hafta  Madde miktarına ve örneğin özelliğine göre uygun metodun seçimi
6. Hafta  İnoroganik maddelrinde kullanılan metotların özellikleri ve tayin sınırları
7. Hafta  Zenginleştirme ve ayırma teknikleri ve bunların özellikleri
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Polimerik maddelerin ve Organik bileşiklerin analizinde kullanılan metotlar ve özellikleri
10. Hafta  Polimerik maddelerin ve Organik bileşiklerin analizinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi
11. Hafta  Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinin önemi ve uygulanan testler,
12. Hafta  Hata tipleri, Deney sonuçları arasındaki farklılıkların değerlendirilmesi
13. Hafta  Hata tipleri, Deney sonuçları arasındaki farklılıkların değerlendirilmesi(DEVAM)
14. Hafta  Hata tipleri, Deney sonuçları arasındaki farklılıkların değerlendirilmesi(DEVAM)
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
15
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
14
4
56
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
179
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Kimya alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Kimya alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak

X