GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLEŞİKLERİN MANYETİK ÖZELLİKLERİ/5401304
Dersin Adı: BİLEŞİKLERİN MANYETİK ÖZELLİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ayla BALABAN GÜNDÜZALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/balaban
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  balaban@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bileşiklerin manyetizmasını ve uygulamalarını, manyetizma ölçümünü, yapı tayininde kütle ve manyetik rezonans yöntemlerinin kullanımını öğrenmek








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Manyetik alan ve madde içinde manyetizma
2. Hafta  Manyetizma çeşitleri
3. Hafta  Manyetik maddeler ve endüstriyel kullanımları
4. Hafta  Manyetik taşıyıcılar ve klinik uygulamalar
5. Hafta  Manyetik duyarlık ve manyetik moment
6. Hafta  Manyetik ölçüm teknikleri
7. Hafta  Manyetik momente spin ve orbital katkıları
8. Hafta  Sıcaklığın manyetik duyarlık üzerine etkileri
9. Hafta  VİZE
10. Hafta  Bağ teorilerinde manyetizma, metal şelatlarının manyetik özellikleri
11. Hafta  Manyetik alan etkisinde spektroskopik tayin yöntemleri
12. Hafta  Koordinasyon komplekslerinde kütle fragmentlerinin belirlenmesi
13. Hafta  Manyetik alan ile çekirdek-spin etkileşimi, manyetik rezonans yöntemleri
14. Hafta  İnorganik bileşiklerin NMR ve EPR spektrumlarının yorumlanması
15. Hafta  FİNAL
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Lalena, J.N., Cleary, D.A., Principles of Inorganic Materials (2010) Wiley Inc. Publication, Canada 2. Housecroft, C.E., Inorganic Chemistry (2005) Pearson Education Limited, England 3. Weil J.A., Bolton J.R., Electron Paramagnetic Resonance (2007) John Wiley &Sons Ltd., United Kingdom 4. Lawrance G.A., Introduction to Coordination Chemistry (2010) John Wiley &Sons Ltd., United Kingdom 5. Iggo, J.A:, NMR Spectroscopy in Inorganic Chemistry (1999) Oxford Science Publications, USA
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
6
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Kimya alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Kimya alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak

X