GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOMEDİKAL MATERYALLER/5381304
Dersin Adı: BİYOMEDİKAL MATERYALLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  BİYOMEDİKAL MAT
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  PROF.DR.MEHLİKA PULAT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mpulat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mpulat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Biyomateryal kavramının öğretilmesi.
Biyomateryallerin kullanım alanlarına yönelik yeni fikirler oluşturmak
Biyomateryal ve ilaç alanında çalışacaklara temel bilgiler kazandırmak.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Biyosensörler, Polimerik Membranlar
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Biyomalzemelerin tanımlanması,sınıflandırılması,kullanım alanları
2. Hafta  Biyomalzemelerin üretimi ve seçiminde kullanılan tanımlama testleri
3. Hafta  İmmobilize biyomolekül-polimer sistemleri,immobilizasyon yöntemleri
4. Hafta  Biyomalzemelerin biyo-uyumlulukları,kan-uyumlulukları
5. Hafta  Polimerik membranlar, sınıflandırılmaları, bulk ve yüzey yapıları,
6. Hafta  Polimerik membranların geçirgenlik mekanizmaları, kullanım alanları
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Kontrollü salım sistemleri ve sınıflandırılmaları Difüzyon kontrollü, matris ve membran sistemler,
9. Hafta  Kimyasal kontrollü ve çözücünün harekete geçirdiği sistemler,
10. Hafta  Mikrokapsüller ve mikroküreler. Nanopartiküller ,
11. Hafta  Hidrojeller
12. Hafta  Ödevler ve Sunumlar
13. Hafta  Ödevler ve Sunumlar
14. Hafta  Ödevler ve Sunumlar
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  J.B.Park,J.D.Bronzino, Biomaterials, ,CRC Press,2003 F.Acartürk, Modern Farmasötik Teknoşoji, Türk Eczacılar Birliği Eczacılık Akademisi Yayını,Ankara,2009 R.M.Ottenbrite,S.W.Kim ,Polymeric Drugs and Drug Delivery Systems, ,CRC Press,2002 E.Pişkin
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
4
4
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
8
40
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
9
45
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Kimya alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Kimya alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak

X