GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STOKASTİK SÜREÇLER/5121303
Dersin Adı: STOKASTİK SÜREÇLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bazı hesaplamaları kolaylaştırması bakımından durumların sınıflarını öğrenmek
Durumlar arası ortalama geçiş sayılarını veren R matrisini ve durumlar arası eninde sonunda geçiş olasılıklarını veren F matrisini farklı hallerde hes
Markov zincirlerinin özel bir uygulaması olan Dallanma süreçlerini öğrenmek
Markov zincirleri teorisini incelemede modern araçlardan olan potansiyelleri ve aşan fonksiyonları öğrenmek ve ayrıca farklı ortamlarda optimal durdur
Kesikli parametreli Markov zincirlerine paralel olarak Markov süreçlerine, yani sürekli parametreli Markov zincirlerine ilişkin kavramları öğrenmek
Yenileme ve yenilenici süreçleri, Markov yenileme süreçleri ile ilgili kavramları öğrenmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Markov zincirleri, sabit bir duruma girişler, durumların sınıflandırılması
2. Hafta  R ve F matrislerinin hesaplanışı
3. Hafta  Geri dönüşlü durumlar ve limit olasılıklar, geçişli ve periyodik durumlar
4. Hafta  Dallanma süreçleri
5. Hafta  Potansiyeller, aşan fonksiyonlar, optimal durdurma
6. Hafta  İndirimli ve ücretli oyunlar
7. Hafta  Markov süreçleri, örnek yol davranışı, Markov sürecinin yapısı
8. Hafta  Arasınav Potansiyeller ve üreticiler, limit teoremler
9. Hafta  Yenileme süreçleri
10. Hafta  Yenilenici süreçler ve yenileme teorisi
11. Hafta  Gecikmeli ve durağan süreçler
12. Hafta  Markov yenileme süreçleri
13. Hafta  Markov yenileme fonksiyonları ve durumların sınıflandırılması
14. Hafta  Markov yenileme fonksiyonları ve durumların sınıflandırılması(devam)
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
7
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
6
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak istatistik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
2. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.X
3
3. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanıp özgün sonuçlara ulaşır.X
4
4. Ulusal ve uluslar arası bilimsel çalışmalarda aktif biçimde yer alır.X
5
5. Disiplin içi ve disiplinler arası takım ve bireysel çalışma becerisi ile liderlik ve bağımsız karar verebilme yetisine sahiptir.X
6
6. Özgün bilimsel bir araştırma probleminin tanımlanmasından, raporlanmasına kadar ki tüm süreci gerçekleştirerek, sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır.X
7
7. Bir yabancı dili istatistik alanında kullanarak, literatürü takip eder, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
8
8. Bilimsel etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.X
9
9. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını ve bilişim teknolojilerini, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.X
10
10. İstatistik alanındaki bilimsel, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Yaprak Arzu ÖZDEMİR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/yaprak)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yaprak@gazi.edu.tr)