GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BULANIK PROĞRAMLAMA/5061303
Dersin Adı: BULANIK PROĞRAMLAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İhsan ALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ihsanalp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ihsanalp@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Klasik ve Bulanık Mantığı Öğrenme
Bulanık Mantıkla Düşünme
Bulanık Aritmetik
Üyelik Fonksiyon Çeşitleri
Üyelik Fonksiyonu Oluşturma
Bulanık Sözel Değişkenler
Doğrusal Programlama Modeli Parçalarında Bulanıklık
Bulanık Doğrusal Programlama Çözümünü Öğrenme
Etkileşimli Bulanık Doğrusal Programlama Modeli
Bulanık Mantığı Gerçek Dünya Problemine Uygulama
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mantığa genel bakış.
2. Hafta  Basit bulanık küme teorisi.
3. Hafta  Sözel Değişkenler.
4. Hafta  Üyelik Fonksiyonları.
5. Hafta  Bulanık karar.
6. Hafta  Bulanık kümeler üzerinde işlemler.
7. Hafta  Vize.
8. Hafta  BMP algoritmaları 1.
9. Hafta  BMP algoritmaları 2.
10. Hafta  BMP algoritmaları 3.
11. Hafta  Etkileşimli BMP algoritmaları.
12. Hafta  Proje çalışması 1.
13. Hafta  Proje çalışması 1 devam.
14. Hafta  Proje çalışması 2.
15. Hafta  Proje çalışması 2 devam.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Lai,Y.J. and C.L. Hwang, Fuzzy Mathematical Programming, Springer Verlag, Berlin (1992) 2- C.R. Bector, S.Chandra Fuzzy Mathematical Programming
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama-Alıştıtrma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
6
5
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
5
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak istatistik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
2. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.X
3
3. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanıp özgün sonuçlara ulaşır.X
4
4. Ulusal ve uluslar arası bilimsel çalışmalarda aktif biçimde yer alır.X
5
5. Disiplin içi ve disiplinler arası takım ve bireysel çalışma becerisi ile liderlik ve bağımsız karar verebilme yetisine sahiptir.X
6
6. Özgün bilimsel bir araştırma probleminin tanımlanmasından, raporlanmasına kadar ki tüm süreci gerçekleştirerek, sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır.X
7
7. Bir yabancı dili istatistik alanında kullanarak, literatürü takip eder, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
8
8. Bilimsel etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.X
9
9. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını ve bilişim teknolojilerini, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.X
10
10. İstatistik alanındaki bilimsel, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunur.X