GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSTATİSTİK KURAMI/5031303
Dersin Adı: İSTATİSTİK KURAMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Fikri Gökpınar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~fikri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fikri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel Olasılık Kurallarını Öğrenir.
Sıra İstatistiklerini Öğrenir
Limit Kuramlarını öğrenir
Nokta Tahmin ve Özellklerini Öğrenir
Pivota dayalı Güven Aralığını öğrenir
İleri Hipotez Testi yapısını Öğrenir



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Güven Aralığının teorik altyapısını öğrener
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kesikli olasılık uzayları
2. Hafta  Süreklilikte olasılık, koşullu olasılık
3. Hafta  Stokastik bağımsızlık
4. Hafta  Önemli Bazı Dağılımlar
5. Hafta  Dönüşümler, merkezi limit teoremi, Chebychev eşitsizliği
6. Hafta  Üreten Fonksiyonlar
7. Hafta  Sıra istatistikleri ve dağılımları
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Tahmin problemi, olasılık ailesi
10. Hafta  Nokta Tahmin
11. Hafta  Tahmin Edici Özellikleri: Yansızlık, yeterlilik, Tutarlılık, Etkinlik
12. Hafta  Rao-Cramer ve Rao-Blackwell eşitsizlikleri
13. Hafta  Tahmin yöntemleri, hipotez testleri
14. Hafta  Basit ve bileşik hipotezler
15. Hafta  Test fonksiyonları,Olabilirlik oranı test kriteri.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Roussas G.G., 1972, A First Course in Mathematical Statistics, Addison-Wesley Publishing Company. Freund J.E., 1987, Mathematical Statistics, Prentic
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
1
16
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
18
1
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
16
1
16
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
8
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak istatistik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
2. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.X
3
3. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanıp özgün sonuçlara ulaşır.X
4
4. Ulusal ve uluslar arası bilimsel çalışmalarda aktif biçimde yer alır.X
5
5. Disiplin içi ve disiplinler arası takım ve bireysel çalışma becerisi ile liderlik ve bağımsız karar verebilme yetisine sahiptir.X
6
6. Özgün bilimsel bir araştırma probleminin tanımlanmasından, raporlanmasına kadar ki tüm süreci gerçekleştirerek, sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarır.X
7
7. Bir yabancı dili istatistik alanında kullanarak, literatürü takip eder, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
8
8. Bilimsel etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.X
9
9. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını ve bilişim teknolojilerini, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.X
10
10. İstatistik alanındaki bilimsel, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunur.X