GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CONTEMPORARY DEVELOPMENT STRATEGIES IN TOURISM/5990020
Dersin Adı: CONTEMPORARY DEVELOPMENT STRATEGIES IN TOURISM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Evren GÜÇER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/evrengucer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  evrengucer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Turistik destinasyonlar için hazırlanan mastır planları ve stratejik turizm gelişim plan ve politikaların analiz edip değerlendirebilme; özellikle mik








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modernizm ve modern turizm kavramı
2. Hafta  Strateji ve stratejik turizm gelişim kavramı, gelişim-kalkınma kavramı,
3. Hafta  Katılımcı turizm gelişim modelleri,
4. Hafta  Sistematik turizm gelişim yaklaşımları,
5. Hafta  Entegre turizm gelişim yaklaşımları,
6. Hafta  Bütüncül turizm gelişim yaklaşımları
7. Hafta  Mikro-makro turizm gelişim yaklaşımları
8. Hafta  Proje konularının dağıtımı ve açıklaması
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Yerel turizm destinasyon incelemesi
11. Hafta  Bölgesel turizm destinasyon incelemesi
12. Hafta  Ülkesel turizm destinasyon incelemesi
13. Hafta  Kıtasal turizm destinasyon incelemesi
14. Hafta  Dönem sonu sınavı ve ders kapsamında verilen projelerin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Inskeep, E. (1991), Tourism Planning. An Integrated and Sustainable Development Approach. New York: Von Nostrand Reinhold.  Jenkins, C. L. (1980), Tourism policies in developing countries: a critique, International Journal of Tourism Management, 1, 1, 36–48.  Jenkins, C. L. (1992), Tourism in Third World Development,Fact or Fiction? The Inaugural Lecture. Glasgow: The Scottish Hotel School, University of Strathclyde.  Jenkins, C. L. (1994), Tourism in developing countries: the privatisation issue, in Seaton, A. V. (Editor), Tourism the State of the Art. Chichester: John Wiley and Sons.  Kapsar, C., and Laesser, C. (1994), System approach, in Witt, S. F. and Mountinho, L. (Editors), Tourism Marketing and Management Handbook, (2nd edition). Hertfordshire: Prentice-Hall, pp. 170–177.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
7
28
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizm ekonomisini mikro ve makro açıdan ele alacak, analizler yapacak şekilde bilgi sahibi olur.X
2
Turizm işletmeciliği ile ilgili pazarlama teorileri hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
3
Finanslama politikalarını kavrar ve turizm işletmeleri ile ilgili finansal analizler yapar.X
4
Dünya turizm hareketleri hakkında bilgi sahibi olur ve turizmde yeni eğilimleri analiz eder.X
5
Turizm işletmeciliği alanındaki örgütsel olguları anlamak ve açıklamak için değişik örgüt kuramlarını kullanır.X
6
Turizm işletmeciliği alanındaki modern pazarlama yaklaşımları ve uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
7
Uluslararası mutfaklar arasındaki kültürel etkileşimi anlar.
8
Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda detaylı bilgi sahibi olur.X
9
Turizm işletmeciliği ile ilgili karşılaştırmalı yönetim yaklaşımlarını kavrar.X
10
Turizm sektöründe performans değerlendirme ve kariyer yönetimi uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
11
Turizmde modern gelişim stratejilerini kavrar.X
12
Turizmde örgütsel davranış konusu ile ilgili detaylı bilgi sahibi olur.X
13
Turizm işletmeleri için stratejik pazarlama planlaması yapar.X
14
Turizm işletmeciliği alanında sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
15
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X