GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CONTEMPORARY ISSUES IN TRAVEL AND TOURISM MANAGEMENT/5990024
Dersin Adı: CONTEMPORARY ISSUES IN TRAVEL AND TOURISM MANAGEMENT
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Yalçın ARSLANTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/arslanturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arslanturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Turizmdeki yeni eğilimler seyahat sektörü çevresi öğrenilir
Öğrenciler küresel katılımcı turizme bağlı temel ekonomik ilkeleri öğrenirler







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders Programın tanıtımı
2. Hafta  Küresel bir topluluk perspektifinden turizm ve çağdaş turizm sorunları
3. Hafta  Bir değişik düzeylerde turizm sisteminin çeşitli bileşenleri
4. Hafta  Uluslararası veya iç seyahat ülkelerin yeni erişim etkisi
5. Hafta  Ülke arasındaki ticaretin pozitif denge sağlamak turizmin rolü
6. Hafta  Turizm destinasyonu pazarlama uygulamaları Psikolojik etkileri
7. Hafta  Kültürel değişim için bir ajan olarak turist rolü
8. Hafta  Sosyal-kültürel etkiler
9. Hafta  Güncel sorunlar, sanayi sorunları
10. Hafta  Öğrenci sunumları
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Sınav
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Major high-impact journals on tourism and the selected articles from the journals, and - Wyllie, R. W. (2000). Tourism and society: A guide to problems and issues. State College, Pennsylvania: Venture Publishing, Inc. - Jack, G. & A. Phipps. (2005). Tourism and intercultural exchange: Why tourism matters. Tonawanda, NY: Channel View Publications. - Apostolopoulos, Y. et al ( 2001) The Sociology of Tourism: Theoretical and Empirical Investigations, Routledge: New York - McCannell, D. ( 2013) The Tourist: A New Theory of the Leisure Class, University of California Press -Urry, J (1990). The Tourist Gaze: Leisure and Travel in Contemporary Societies. Sage Publications: London - Horner, S. & J. Swarbrooke. (2005). International cases in tourism management. Boston: Elsevier Butterworth-Heinemann. -Swarbrooke, J. & S. Horner. (2005). Consumer Behavior in Tourism. Second edition. Boston: Elsevier Butterworth-Heinemann.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
75
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
25
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
7
28
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizm ekonomisini mikro ve makro açıdan ele alacak, analizler yapacak şekilde bilgi sahibi olur.X
2
Turizm işletmeciliği ile ilgili pazarlama teorileri hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
3
Finanslama politikalarını kavrar ve turizm işletmeleri ile ilgili finansal analizler yapar.X
4
Dünya turizm hareketleri hakkında bilgi sahibi olur ve turizmde yeni eğilimleri analiz eder.X
5
Turizm işletmeciliği alanındaki örgütsel olguları anlamak ve açıklamak için değişik örgüt kuramlarını kullanır.X
6
Turizm işletmeciliği alanındaki modern pazarlama yaklaşımları ve uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
7
Uluslararası mutfaklar arasındaki kültürel etkileşimi anlar.X
8
Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda detaylı bilgi sahibi olur.X
9
Turizm işletmeciliği ile ilgili karşılaştırmalı yönetim yaklaşımlarını kavrar.X
10
Turizm sektöründe performans değerlendirme ve kariyer yönetimi uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
11
Turizmde modern gelişim stratejilerini kavrar.X
12
Turizmde örgütsel davranış konusu ile ilgili detaylı bilgi sahibi olur.X
13
Turizm işletmeleri için stratejik pazarlama planlaması yapar.X
14
Turizm işletmeciliği alanında sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
15
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X