GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOCIOLOGY OF TRAVEL AND TOURSIM/4990024
Dersin Adı: SOCIOLOGY OF TRAVEL AND TOURSIM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Yalçın ARSLANTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/arslanturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arslanturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
turizm ve seyahat ile sosyoloji kaygıları bir anlayış göstermek
Okuma ve turizm çalışmaları içinde önemli sosyolojik metinlerle çekici becerilerini geliştirmek
Bağımsız ve sözlü mevcut çalışma ve / veya yazma bilimsel makale, turizm ve seyahat sosyolojisi çağdaş konular ve eğilimler ile ilgili görüşler ve tar
Turizmin sosyal, politik, mekansal ve kültürel etkilerini analiz.
Turizm ve seyahat ile sosyoloji endişeleri öğrencilere tanıtmak




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tabii Programın tanıtımı
2. Hafta  Temel kavramlar, sosyoloji, turizm ve seyahat teorik ve ampirik anlamları
3. Hafta  Bir yerde anlamı
4. Hafta  Kültürü tüketmek: Gıda, Fotoğraf ve anmalık
5. Hafta  Ekonomik, çevresel ve kültürel yan etkileri
6. Hafta  Turizmin sosyal, politik, mekansal ve kültürel etkisi I
7. Hafta  Turizmin sosyal, politik, mekansal ve kültürel etkisi II
8. Hafta  Turist konumlar üzerinde sosyolojik perspektifler
9. Hafta  Yerel halk etkileşimi
10. Hafta  Öğrenci sunumları
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Sınav
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Gunn, C. A. (1994). Tourism Planning: Basics, Concepts, Cases (3rd ed.). Washington, DC: Taylor & Francis. -Sigala, M., & Leslie, D. (2005). International Cultural Tourism Management: Implications and Cases. Oxford, U.K.: Butterworth Heinemann. - Apostolopoulos, Y. et al ( 2001) The Sociology of Tourism: Theoretical and Empirical Investigations, Routledge: New York - McCannell, D. ( 2013) The Tourist: A New Theory of the Leisure Class, University of California Press - Robinson, M. and Boniface, P. ( 1999). Tourism and cultural conflicts, CABI Pub. :New York -Urry, J (1990). The Tourist Gaze: Leisure and Travel in Contemporary Societies. Sage Publications: London -Urry, J. (2003) The Sociology of Tourism. In Cooper, Chris (Editor). Aspects of Tourism,8. Classic Reviews in Tourism. Channel View Publications: 9-21.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
7
28
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizm ekonomisini mikro ve makro açıdan ele alacak, analizler yapacak şekilde bilgi sahibi olur.X
2
Turizm işletmeciliği ile ilgili pazarlama teorileri hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
3
Finanslama politikalarını kavrar ve turizm işletmeleri ile ilgili finansal analizler yapar.X
4
Dünya turizm hareketleri hakkında bilgi sahibi olur ve turizmde yeni eğilimleri analiz eder.X
5
Turizm işletmeciliği alanındaki örgütsel olguları anlamak ve açıklamak için değişik örgüt kuramlarını kullanır.X
6
Turizm işletmeciliği alanındaki modern pazarlama yaklaşımları ve uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
7
Uluslararası mutfaklar arasındaki kültürel etkileşimi anlar.X
8
Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda detaylı bilgi sahibi olur.X
9
Turizm işletmeciliği ile ilgili karşılaştırmalı yönetim yaklaşımlarını kavrar.X
10
Turizm sektöründe performans değerlendirme ve kariyer yönetimi uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
11
Turizmde modern gelişim stratejilerini kavrar.X
12
Turizmde örgütsel davranış konusu ile ilgili detaylı bilgi sahibi olur.X
13
Turizm işletmeleri için stratejik pazarlama planlaması yapar.X
14
Turizm işletmeciliği alanında sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
15
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X