GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ETKİNLİK YÖNETİMİNDE STRATEJİK PLANLAMA/5880012
Dersin Adı: ETKİNLİK YÖNETİMİNDE STRATEJİK PLANLAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. HDİLEK SEVİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/dsevim/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dsevim@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mesleki bilgiyi arttırmak
Etkinliği tanımlamak
Etkinlik elemanlarının değerlendirmek
Bir etkinliğin aşamalarında stratejik planlamayı geliştirmek.
Etkinlik yönetiminde stratejik planlamayı bir bütün olarak yorumlamak

STRATEGIC PLANNING IN EVENT MANAGEMENT


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Etkinlik endüstrisi ve etkinlik organizasyonu
2. Hafta  Strateji ve etkinlik kavramı
3. Hafta  İç çevre analizi
4. Hafta  Dış çevre analizi, etkinlik ve SWOT analizi
5. Hafta  Finansal planlama ve kontrol, Etkinlik gelir maksimizasyonu
6. Hafta  Stratejik pazarlama ve uygulama
7. Hafta  Araştırma ve değerlendirme
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  İnsan kaynakları stratejik planlama ve insan kaynakları operasyon
10. Hafta  Risk değerlendirme ve yönetim
11. Hafta  Stratejik Etkinlik Planlama Örnekleri; Mevsimsel Zamanlama, Pazar Hedefleme, Etkinlik Temaları
12. Hafta  Seminer çalışmalarının sunumu
13. Hafta  Seminer çalışmalarının sunumu
14. Hafta  Seminer çalışmalarının sunumu
15. Hafta  Seminer çalışmalarının sunumu
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1)Nigel Evans:Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events 2nd Edition,2015. 2)Eylin BABACAN, Aylin Göztaş(2011);Etkinlik Yönetimi 3)Hakan TÜRKKUŞU(2012);5N1K ile Etkinlik Yönetim 4)D.YÜNCÜ, E.AKSÖZ, I.ÖZGEN, H. YÜNCÜ, H. YILMAZ, P. ÜZÜMCÜ, D. GÜLER;Kongre ve Etkinlik Yönetimi, A.Ü. Yayın No:1858 5)Judy ALLEN, Event Planning, Second Editıon, Wiley Ltd.,Printed in Canada 6)Davıd C. WATT, Event Management ın Leısure and Tourism, Addison Wesley Logman Ltd 1998, 7)Anton Shone and Bryn Parry, Successful Event Management, A Practıcal Handbook/Third Edition,South Western Cengage Learning.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
15
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X