GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖRGÜT TEORİSİ/5880005
Dersin Adı: ÖRGÜT TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yasin BOYLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yasin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yasin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Örgüt kuramı alanındaki temel kavramları bilir.
Örgüt kuramları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
Turizm İşletmeciliği alanındaki örgütsel olguları anlamak ve açıklamak için değişik örgüt kuramlarını kullanabilir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Örgüt Çalışmalarına Genel Bakış
2. Hafta  Örgüt Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi
3. Hafta  Weber’in Bürokrasi Kuramı, Klasik Yönetim Düşüncesi, Yeni Weberci Yaklaşım
4. Hafta  Koşul Bağımlılık Kuramı
5. Hafta  Kaynak Bağımlılığı Kuramı
6. Hafta  Örgütsel İktisat: İşlem Maliyeti ve Vekâlet Kuramları
7. Hafta  Örgütsel Ekoloji (Popülasyon Ekolojisi) Kuramı
8. Hafta  Yeni Kurumsal Kuram
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Toplumsal Yerleşiklik, Örgütsel Ağ Düzenekleri ve Sosyal Sermaye
11. Hafta  Yorumsamacı Yaklaşım
12. Hafta  (Yeni) Marksist/Eleştirel ve Postmodern Yaklaşımlar
13. Hafta  Kuramsal Katkı Arayışında Dikkate Alınması Gerekenler
14. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Baum, J. A. C., & Amburgey, T. L. (2002). Organizational ecology. Joel A. C. Baum (Eds) The Blackwell Companion to Organizations. Oxford: Blackwell, 304-326. Casciaro, T., & Piskorski, M. J. (2005). Power imbalance, mutual dependence, and constraint absorption: A closer look at resource dependence theory. Administrative Science Quarterly, 50: 167-199. Daft, R. L. (2010). Organization theory and design, (10th Ed.). USA: Thomson-South Western. Geyskens, I., Steenkamp, J., Kumar, N. (2006). Make, buy, or ally: A transaction cost theory meta-analysis. Academy of Management Journal, 49 (3) 519-543. Handel, M. J. (2003). The sociology of organizations. Thousand Oaks: Sage Pub. Hatch, M. J. (2006). Organization theory: Modern, symbolic, and postmodern perspectives, (2nd Ed.). New York: Oxford University Press. Ingram, P., & Baum, J. A. C. (1997). Chain affiliation and the failure of Manhattan hotels, 1898-1980, Administrative Science Quarterly, 42, 68-102. Kraatz, M. S. & Zajac, E. J.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
6
96
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X