GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ETKİNLİK YÖNETİMİ/5880004
Dersin Adı: ETKİNLİK YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. H. Dilek SEVİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/dsevim/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dsevim@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Spor etkinliklerinin planlaması, yönetimi ve değerlendirilmesi becerilerinin kazandırılması ve bu becerilerin uygulamaya aktarılması








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Spor etkinlikleri yönetimine giriş: spor pazarı ve bölümleri
2. Hafta  Etkinlik yönetiminin tarihçesi ve türleri, etkinlik turizmi
3. Hafta  Spor etkinlikleri planlaması (GZFT)
4. Hafta  İnsan kaynakları yönetimi
5. Hafta  Pazarlama süreci
6. Hafta  Bütünleşik pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler
7. Hafta  Etkinlik lojistiklerinin tasarımı, planlaması ve denetimi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Spor etkinlikleri için müzakereler/görüşmeler ve sözleşmeler
10. Hafta  Spor etkinliklerinin planlamasında risk yönetimi
11. Hafta  Televizyon, medya ve etkinlik pazarlaması
12. Hafta  Ünlüler/tanınmış kişiler ve etkinlikler
13. Hafta  Sporda gelir artırımı ve spor sponsorluğu
14. Hafta  Etkinlik üretimi ve malzeme tasarımı
15. Hafta  Konukseverlik ve kapanış törenleri
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Raj, R., Walters, P. & Rashid, T.(2009). Events management: An integrated and practical approach. SAGE Publication, London-ENGLAND. - Westerbeek, H., Smith, A., Turner, P., Emery, P., Green, C. & Leeuwen, L.(2008). Managing sport facilities and major events. Routledge Publication, NY-USA. - Masterman, G.(2009). Strategic sports event management. 2nd Edition. Elsevier Publication, UK. - Chelladurai, P.(2005). Managing organizations for sport and physical activity. 2nd Edition. Holcomb Hathaway Publication, Arizona-USA. - Stedman GRAHAM, et al.(2001) The ultimate guide to sports marketing. 2nd Edition. McGraw-Hill Publication - Graham, S., Goldblatt, J.J., & Delpy, L.(1995). The ultimate guide to sport event management and marketing. New York: McGraw-Hill. - Solomon, J.(2002) An insider’s guide to managing sporting events. Champaign, IL: Human Kinetics. - Brooks, C.M.(1994).Sports marketing:Competitive business strategies for sports. Englewood Cliffs, NJ:Prentice Hall. - Berlon
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
3
48
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
10
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
16
16
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X