GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİREYSEL FARKINDALIKLAR VE SAĞLIKLI TOPLUM/5880009
Dersin Adı: BİREYSEL FARKINDALIKLAR VE SAĞLIKLI TOPLUM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Fatma Akar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fakar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fakar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Günümüzde artan teknolojik yeniliklere rağmen, bireylerin sağlık sorunlarındaki artışların önlenmesi için sağlıklı bir yaşam tarzı edindirerek bedense








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Vücudumuzun işleyiş şekli ve temel sağlık parametreleri
2. Hafta  Sağlıklı yaşam için beden eğitimi (fiziksel aktivite)
3. Hafta  Sağlıklı beslenme ile fiziksel ve mental performans artışı
4. Hafta  Besinlerdeki kimyasal kalıntılar ve GDO
5. Hafta  Akılcı ilaç kullanımı, ilaçsız yaşayabilir miyiz?
6. Hafta  Vitamin ve besin destek ürün gereksinmemiz var mı?
7. Hafta  Yaşamı uzatabilir miyiz (anti-aging)
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Proje oluşturma
10. Hafta  Proje yönetimi
11. Hafta  Proje yönetimi
12. Hafta  Proje sunum ve değerlendirme
13. Hafta  Proje sunum ve değerlendirme
14. Hafta  Proje sunum ve değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Jerrold S. Greenberg (2013). Empowering Health Decisions. Jones & Bartlett - Gordon Edlin,Jones & Bartlett Learning,Eric Golanty (2012). Health and Wellness. Jones & Bartlett -Don Ross,Kimberley McMahon,Melissa Bernstein. (2012). Discovering Nutrition. Jones & Bartlett David Haber (2012). Health Promotion and Aging, Practical Applications for Health Sixth Edition: Springer Publishing Company Jerome Edward Kotecki (2012). Physical Activity and Health. An interactive approach. Jones & Bartlett Cheryl Hawk,Will Evans(2013). Health Promotion and Wellness: An Evidence-Based Guide to Clinical ... Lippincott Williams & Wilkins
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
3
9
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
6
3
18
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
6
3
18
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X