GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK KÜLTÜRÜNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN YERİ/5880007
Dersin Adı: TÜRK KÜLTÜRÜNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN YERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Özbay GÜVEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozbay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk kültüründe beden eğitimi ve sporun çeşitli görünümleriyle öğrenilmesi.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Kültürünün Belirli Özellikleri.
2. Hafta  Tarihi Dönemler ve Coğrafik Bölgelerin Türk Kültüründe Beden Eğitimi ve Spora Etkileri.
3. Hafta  Türk Kültüründe Beden Eğitimi ve Sporun Kaynakları.
4. Hafta  Türklerde Şenlikler, Kutlamalar ve Eğlencelerde Oyun ve Spor.
5. Hafta  Türk Kültüründe Sportif Aktiviteler, Müsabakalar ve Alanlar.
6. Hafta  Türk Spor Kültüründe Avcılık.
7. Hafta  Türk Spor Kültüründe Okçuluk.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Türk Spor Kültüründe Güreş.
10. Hafta  Türk Spor Kültüründe Atçılık ve Binicilik.
11. Hafta  Türk Spor Kültüründe Çöğen/Çevgân/ Polo.
12. Hafta  Türk Spor Kültüründe Gökbörü.
13. Hafta  Türk Spor Kültüründe Cirit.
14. Hafta  Türk Spor Kültürünün Diğer Görünümleri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Güven, Ö., Türklerde Spor Kültürü, Geliştirilmiş İkinci Baskı, Atatürk Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Yayını: 172, Türk Kültüründen Görüntüler Dizisi: 44, Ankara, 1999. • Kahraman, A., Osmanlı Devleti’nde Spor, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları: 1697, Yayımlar Dairesi Başkanlığı Başvuru Kitapları Dizisi: 27, Ankara, 1995. • Yücel, Ü., Türk Okçuluğu, Atatürk Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Yayını: 182, Ankara, 1999.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
20
 Ödev
0
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
4
64
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X