GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYON VE ÇEVRE SAĞLIĞI/5880006
Dersin Adı: REKREASYON VE ÇEVRE SAĞLIĞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. F. Nur BARAN AKSAKAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/naksakal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  naksakal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda katılımcılar çevre, çevre sağlığı kavramlarını tanımlayabilecek, çevre ve insan sağlığı bağlantısını kurabilecek, turizm ve rekreasy








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çevre, Çevre Sağlığı ve Çevresel Hastalık Kavramları
2. Hafta  Hava Kirliliği ve Sağlık Etkileri
3. Hafta  Su Kirliliği ve Sağlık Etkileri
4. Hafta  Rekreasyon Aktivitelerinin Doğal Kaynaklara Etkisi
5. Hafta  Rekreasyon Aktivitelerinin Neden Olduğu Çevresel Kirlilikler ve Sağlık Etkileri
6. Hafta  Rekreasyon Aktivitelerinin Neden Olduğu Fiziksel Etkiler ve Sağlığa Etkileri
7. Hafta  Çevresel Etki Değerlendirmesi Kavramı ve Metodolojisi
8. Hafta  Sağlık Etki Değerlendirmesi (SED) Kavramı
9. Hafta  Sağlık Etki Değerlendirmesi (SED) Metodolojisi
10. Hafta  Turizm ve Rekreasyon Aktivitelerinin Sağlık Etkilerinin Değerlendirilmesi
11. Hafta  Çevre Ergonomisi
12. Hafta  Çevre Epidemiyolojisi
13. Hafta  Çevre Sağlığında Güncel Konular: Küresel Isınma, Rekreasyonel ve Sağlık Etkileri
14. Hafta  Proje sunumu
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Textbook of Clinical Occupational and Environmental Medicine(Second Edition),2005,ElsevierInc. Edited by:Linda Rosenstock, MD MPH, Mark R Cullen, MD, Carl Andrew Brodkin, MD MPH, and Carrie A Redlich, MD MPH Morgenstern, H. (1982). Uses of ecologic analysis in epidemiologic research. American Journal of Public Health, 72, 1336–44. Kemm, J; Parry, J; Palmer, S (2004), Health Impact Assessment: Concepts, theory, techniques and applications, Oxford: Oxford University Press, ISBN 0-19-852629-6. Douglas, MJ; Conway, L; Gorman, D; Gavin, S; Hanlon, P (2001), "Achieving Better Health Through Health Impact Assessment", Health Bulletin 59 (5): 300–305, PMID 12664743. Monitoring Bathing Waters - A Practical Guide to the Design and Implementation of Assessments and Monitoring Programmes Edited by: Jamie Bartram and Gareth Rees © 2000 WHO.ISBN 0-419-24390-1 Marine Environment and Public Health Jailson Fulgencio de Moura, Salvatore
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
5
80
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X