GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYON İŞLETMELERİNDE HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ/5880003
Dersin Adı: REKREASYON İŞLETMELERİNDE HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Yüksel ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/oyuksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  oyuksel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersin amacında ifade edilen hususları öğrencilere kazandırarak alanla ilgili olarak değerlendirme ve analiz yapabilme becerisi sağlamak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Halkla ilişkiler tanımı, tarihçesi ve yakın kavramlar.
2. Hafta  Halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler, halkla ilişkiler ve iletişim.
3. Hafta  Halkla ilişkilerde izlenen amaçlar, ilkeler ve hedef kitle.
4. Hafta  Halkla ilişkilerde etik.
5. Hafta  Halkla ilişkiler ve sponsorluk.
6. Hafta  Halkla ilişkilerde imaj oluşturma.
7. Hafta  Rekreasyon ve halkla ilişkiler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Eğlence işletmelerde halkla ilişkiler
10. Hafta  Halkla ilişkiler ve marka yönetimi
11. Hafta  Kriz yönetimi anlayışı ve halkla ilişkiler.
12. Hafta  Spor merkezi yönetimi ve halka ilişkiler.
13. Hafta  Halkla ilişkiler ve rekreasyon alalında güncel örnekler..
14. Hafta  Lobicilik ve AB’de lobicilik uygulamaları.
15. Hafta  Yeni teknolojiler ve halkla ilişkilerde uygulamaları.
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Tengilimoğlu, D. ve Öztürk, Y. (2008) İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ankara: Seçkin Kitapevi. 2. Aydede, C. (2002) Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul: MediCat Kitapları. 3. Baskin, O.; Aronoff, C. Ve Lattimor, D. (1997) Public Relation: The Profession and Practice, Boston: Mc Graw Hill. 4. Ceter, A.H. ve Jacson, J. (1990) Public Relations Practices: Managerial Case Studies and Problems, New Jersey: Prentice Hall. 5. Cutlip, S.M.; Center, A.H. ve Broom, G. M. (1985) Effective Public Relation, Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc. 6. Jefkins, F. (1992) Public Relation, London: Pitman Publishing. 7. Çeşitli yerli ve yabancı makaleler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
67
67
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
73
73
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.