GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ/5880001
Dersin Adı: SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Cevat TOSUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cevattosun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cevattosun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Araştırmayı planlamak ve yürütmek
Veri analizi yapmak
Araştırma raporu yazmak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse giriş ve temel kavramlar
2. Hafta  Araştırma Süreci
3. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Veri Toplama Yöntemleri
4. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Verilerin Ölçümü
5. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Araştırma Tasarımı
6. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Alan Çalışmaları
7. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Örneklem
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Anket Tasarımı
10. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Veri Toplama
11. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Veri Analizine Hazırlık
12. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Veri Analizi
13. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Verilerin Raporlanması
14. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Verilerin Raporlanması
15. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon Araştırmalarında Verilerin Raporlanması
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Riddick, C.C., Russell, R.V., (1999), Evaluative Research in Recreation, Park and Sport Settings: Searching for Useful Information, Sagamore Publishing, US. Mitra, A., Lankford, S., (1999), Research Methods in Park, Recreation and Leisure Services, Sagamore Publishing; US.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
20
 Ödev
0
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
67
67
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
73
73
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X