GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TURİZMDE MİKRO VE MAKRO EKONOMİK ANALİZLER/5880002
Dersin Adı: TURİZMDE MİKRO VE MAKRO EKONOMİK ANALİZLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Kurban Ünlüönen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kurban
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kurban@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mikro ve makro ekonomik analizlerin ayrımını ve gerekliliğini kavrar,
Mikro ve makro ekonomik analiz araçlarını turizm sektörü için kullanabilme yeterliliği kazanır.
Turizmin ekonomik etkilerini ölçebilir,
Farklı yöntemlerle turizm gelirlerini hesaplayabilir,
Turizm Uydu Hesapları Sisteminin İşleyişini bilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Turizmde Mikro Ekonomik Yaklaşımlar
2. Hafta  Turizmde Makro Ekonomik Yaklaşımlar
3. Hafta  Turizmde İhtiyaçların Analizi ve Analiz İhtiyaçları
4. Hafta  Turizm Arzında Mikro Analizler
5. Hafta  Turizm Arzında Makro Analizler
6. Hafta  Turizm Talebinde Mikro Analizler
7. Hafta  Turizm Talebinde Makro Analizler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Turizmde Talep Tahmini Yöntemleri
10. Hafta  Turizmin Ekonomik Etkilerinin Ölçülmesi I
11. Hafta  Turizmin Ekonomik Etkilerinin Ölçülmesi II
12. Hafta  Turizm Gelirlerini Hesaplama Yöntemleri
13. Hafta  Turizmde Uydu Hesapları Sistemi
14. Hafta  Turizm Ekonomisinde Yeni Yaklaşım ve Gelişmeler
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Olalı, H. ve A. Timur (1988), Turizm Ekonomisi, Ofis Matbaacılık, İzmir. 2. Bull, Adrian (1995), The Economics of Travel and Tourism, Longman, Second Edition, Melbourne. 3. Lundberg, D. et al (1995), Tourism Economics, John Wiley&Sons Inc. New York. 4. Sinclair, M.T. ve Stabler, M. (1997). Economics of Tourism, Routledge, London and New York. 5. Witt, S.F. ve Song, H. (2000). Tourism Demand Modelling and Forecasting: Modern Econometric Approaches. Pergamon: Elsevier Science. New York. 6. Ryan, C. (2003). Aspects of Tourism 11: Recreational Tourism: Demand and Impacts. Channel View Publications, Clevedon. 7. İçöz, Orhan (2005), Turizm Ekonomisi, Turhan Kitabevi, Ankara. 8. Dwyer, L. ve Forsyth, P. (2006). International Handbook on the Economics of Tourism. Edward Elgar Publishing, USA. 9. Yavuz, N. Ç. (2006). Türkiye’de turizm gelirlerinin ekonomik büyümeye etkisinin testi: Yapısal kırılma ve nedensellik analizi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 7(2), 162-171. 10. Ünlü
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
4
64
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
12
36
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X