GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYONDA YENİ TRENDLER/4880001
Dersin Adı: REKREASYONDA YENİ TRENDLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ali YAYLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yayli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yayli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1)Rekreasyon ile ilgili temel kavramlar ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
2)Rekreasyonun toplumdaki yerini ve önemini öğrenir.
3)Rekreasyondaki yeni yönelimler hakkında bilgi sahibi olur.
4)Rekreasyonla ilgili uygulama alanları ile ilgili bilgi sahibi olur.
5)Gerek turizm sektörü, gerek yerel yönetimler ve gerekse diğer kurum ve kuruluşlarda ortaya konan rekreasyon uygulamaları sürecinde karşılaşılan soru
6) Rekreasyonla, Turizm, Ekonomi, Çevre ve Spor konularını ilişkilendirir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rekreasyonla ilgili temel kavramlar ve tarihçesi
2. Hafta  Rekreasyon ihtiyacı ve eğitimi
3. Hafta  Rekreasyonun toplumdaki yeri
4. Hafta  Rekreasyonun etkinlik alanları
5. Hafta  Ara Sınav
6. Hafta  Rekreasyonda Yeni Yönelimler (Terepatik rekreasyon, sportif rekreasyon, sanayi rekreasyonu, rekreasyonel pazarlama vb.)
7. Hafta  Rekreatif etkinliklerin düzenlenmesi ve karşılaşılan sorunlar
8. Hafta  Rekreasyon eğitim ilişkisi
9. Hafta  Rekreasyon Spor İlişkisi
10. Hafta  Rekreasyon Çevre İlişkisi
11. Hafta  Rekreasyon Turizm İlişkisi
12. Hafta  Rekreasyonda Yeni Yönelimlerle İlgili Öğrenci Sunumları
13. Hafta  Rekreasyonda Yeni Yönelimlerle İlgili Öğrenci Sunumları
14. Hafta  Rekreasyonda Yeni Yönelimlerle İlgili Öğrenci Sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cordes, K. A., & İbrahim, H. M. (1999). Application in Recreation and Leisure. McGraw-Hill Companies. Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara. Karaküçük, S.: Rekreasyon, Boş Zamanları Değerlendirme, Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma. 8. Baskı,Ankara, 2011 Kılbaş, Ş. : Rekreasyon-Boş zamanları Değerlendirme. Gazi Yayınları, Ankara, 2011. Tezcan, M.: Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi. A. Ü. Yayını, Yayın No: 174, Ankara, 1993 Karakucuk, S., Gurbuz, B.: Rekreasyon ve Kent(li)lesme. Gazi kitapevi, 2011, Ankara Karakucuk, s.: Terapatik Rekreasyon. Gazi Kitapevi, 2011, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
5
80
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
25
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X