GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/5880010
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Evren GÜÇER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/evrengucer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  evrengucer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rekreasyon olayına bütüncül bakabilme yeterliliği kazanır.
Rekreasyon alanındaki sorunları analiz edebilir ve çözme yeterliliği kazanır,
Metodolojiye uygun araştırma yapma yeterliliği kazanır
Rekreasyon ve turizm alanında yapılan araştırmaları sunabilme yeterliliği kazanır





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Etkili Sunum Hazırlanması
2. Hafta  Rekreasyon Araştırmalarında Metod
3. Hafta   Rekreasyon Araştırmalarında Bilgi Kaynakları
4. Hafta  Rekreasyon Tüketici Sorunları ve Analizi
5. Hafta  Rekreasyon ve Spor
6. Hafta   Rekreasyon ve Sürdürülebilirlik
7. Hafta  Rekreasyon ve Ekoloji
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Rekreasyon Alanındaki Gelişmeler
10. Hafta  Rekreasyon ve Turizm Eğitimi
11. Hafta   Rekreasyon ve Turizm İşletmelerinde Teknoloji Kullanımı
12. Hafta  Rekreasyon İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk ve Etik
13. Hafta  Rekreasyon İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk ve Etik
14. Hafta  Tartışma
15. Hafta  Tartışma
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  . Öngel, E. (1983). A Review of Research Concepts: For Practitioners of the Social Sciences. Ankara. 2. Türkdoğan, O. (2000). Bilimsel Araştırma Metodolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul. 3. Riley, M., Ladkin, A. ve Szivas, E. (2002). Aspects of Tourism 6: Tourism Employment: Analysis and Planning. Channel View Publications, Clevedon. 4. Sharpley, R. ve Telfer, D.J. (2002). Aspects of Tourism 5: Tourism and Development: Concepts and Issues. Channel View Publications, Clevedon. 5. Faulkner, B. (2003). Aspects of Tourism 9: Progressing Tourism Research. Channel View Publications, Clevedon. 6. Arıkan, R. (2009). Araştırma Tezlerinin Reddedilmesi. Detay Yayıncılık, Ankara. 7. Dinler, Z. (2012). Bilimsel Araştırma ve e-kaynaklar, Ekin Kitapevi, Bursa.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
4
64
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
3
16
48
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Rekreasyon alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
4
Rekreasyon alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.X
5
Rekreasyon ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanında ekonomik, psikolojik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili edindiği bilgileri bu alanında çalışma yapan akademisyenler, alanda faaliyet gösteren işletme ve kurumlarla paylaşarak çıktıya dönüştürür.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Rekreasyon alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.X
10
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.X
12
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X