GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TURİZM İŞLETMELERİNDE MODERN PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI/4840044
Dersin Adı: TURİZM İŞLETMELERİNDE MODERN PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Selma MEYDAN UYGUR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/smeydan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  smeydan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Güncel pazarlama yaklaşımlarına ilişkin temel kavram ve stratejileri kavrar.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama anlayışındaki son gelişmeler, postmodern dönemde pazarlama
2. Hafta  Pazarlama 3.0
3. Hafta  Değer pazarlaması
4. Hafta  Pazar yönlülük
5. Hafta  Müşteri memnuniyeti
6. Hafta  Niş pazarlama
7. Hafta  Doğrudan pazarlama
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İnternet ortamında pazarlama
10. Hafta  Mobil pazarlama
11. Hafta  Pazarlamada sanal topluluklar
12. Hafta  Ağızdan ağıza iletişim ve pazarlama
13. Hafta  Amaca yönelik pazarlama
14. Hafta  Etkinlik pazarlaması
15. Hafta  Sosyal pazarlama
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, Edit; İnci Varinli ve Kahraman Çatı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
6
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
7
49
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizm ekonomisini mikro ve makro açıdan ele alacak, analizler yapacak şekilde bilgi sahibi olur.X
2
Turizm işletmeciliği ile ilgili pazarlama teorileri hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
3
Finanslama politikalarını kavrar ve turizm işletmeleri ile ilgili finansal analizler yapar.
4
Dünya turizm hareketleri hakkında bilgi sahibi olur ve turizmde yeni eğilimleri analiz eder.X
5
Turizm işletmeciliği alanındaki örgütsel olguları anlamak ve açıklamak için değişik örgüt kuramlarını kullanır.X
6
Turizm işletmeciliği alanındaki modern pazarlama yaklaşımları ve uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
7
Uluslararası mutfaklar arasındaki kültürel etkileşimi anlar.
8
Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda detaylı bilgi sahibi olur.X
9
Turizm işletmeciliği ile ilgili karşılaştırmalı yönetim yaklaşımlarını kavrar.X
10
Turizm sektöründe performans değerlendirme ve kariyer yönetimi uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
11
Turizmde modern gelişim stratejilerini kavrar.X
12
Turizmde örgütsel davranış konusu ile ilgili detaylı bilgi sahibi olur.
13
Turizm işletmeleri için stratejik pazarlama planlaması yapar.X
14
Turizm işletmeciliği alanında sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
15
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X
16
Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
17
Turizm alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir; yeni fikirleri değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
18
Turizm alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce ya da yöntemi farklı bir alana uygulayabilir.
19
Turizm alanı ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilir.
20
Turizm alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.