GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TURİZMDE MİKRO VE MAKRO EKONOMİK ANALİZLER/4840001
Dersin Adı: TURİZMDE MİKRO VE MAKRO EKONOMİK ANALİZLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Kurban ÜNLÜÖNEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kurban
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kurban@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mikro ve makro ekonomik analizlerin ayrımını ve gerekliliğini kavrar.
Mikro ve makro ekonomik analiz araçlarını turizm sektörü için kullanabilme yeterliliği kazanır.
Turizmin ekonomik etkilerini ölçebilir.
Farklı yöntemlerle turizm gelirlerini hesaplayabilir.
Turizm Uydu Hesapları Sisteminin işleyişini bilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Turizmde Mikro Ekonomik Yaklaşımlar
2. Hafta  Turizmde Makro Ekonomik Yaklaşımlar
3. Hafta  Turizmde İhtiyaçların Analizi ve Analiz İhtiyaçları
4. Hafta  Turizm Arzında Mikro Analizler
5. Hafta  Turizm Arzında Makro Analizler
6. Hafta  Turizm Talebinde Mikro Analizler
7. Hafta  Turizm Talebinde Makro Analizler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Turizmde Talep Tahmini Yöntemleri
10. Hafta  Turizmin Ekonomik Etkilerinin Ölçülmesi I
11. Hafta  Turizmin Ekonomik Etkilerinin Ölçülmesi II
12. Hafta  Turizm Gelirlerini Hesaplama Yöntemleri
13. Hafta  Turizmde Uydu Hesapları Sistemi
14. Hafta  Turizm Ekonomisinde Yeni Yaklaşım ve Gelişmeler
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Olalı, H. ve A. Timur (1988), Turizm Ekonomisi, Ofis Matbaacılık, İzmir. 2. Bull, Adrian (1995), The Economics of Travel and Tourism, Longman, Second Edition, Melbourne. 3. Lundberg, D. et al (1995), Tourism Economics, John Wiley&Sons Inc. New York. 4. Sinclair, M.T. ve Stabler, M. (1997). Economics of Tourism, Routledge, London and New York. 5. Witt, S.F. ve Song, H. (2000). Tourism Demand Modelling and Forecasting: Modern Econometric Approaches. Pergamon: Elsevier Science. New York. 6. Ryan, C. (2003). Aspects of Tourism 11: Recreational Tourism: Demand and Impacts. Channel View Publications, Clevedon. 7. İçöz, Orhan (2005), Turizm Ekonomisi, Turhan Kitabevi, Ankara. 8. Dwyer, L. ve Forsyth, P. (2006). International Handbook on the Economics of Tourism. Edward Elgar Publishing, USA. 9. Yavuz, N. Ç. (2006). Türkiye’de turizm gelirlerinin ekonomik büyümeye etkisinin testi: Yapısal kırılma ve nedensellik analizi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 7(2), 162-171. 10. Ünlü
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
4
64
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
12
36
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizm ekonomisini mikro ve makro açıdan ele alacak, analizler yapacak şekilde bilgi sahibi olur.X
2
Turizm işletmeciliği ile ilgili pazarlama teorileri hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
3
Finanslama politikalarını kavrar ve turizm işletmeleri ile ilgili finansal analizler yapar.X
4
Dünya turizm hareketleri hakkında bilgi sahibi olur ve turizmde yeni eğilimleri analiz eder.X
5
Turizm işletmeciliği alanındaki örgütsel olguları anlamak ve açıklamak için değişik örgüt kuramlarını kullanır.X
6
Turizm işletmeciliği alanındaki modern pazarlama yaklaşımları ve uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
7
Uluslararası mutfaklar arasındaki kültürel etkileşimi anlar.X
8
Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda detaylı bilgi sahibi olur.X
9
Turizm işletmeciliği ile ilgili karşılaştırmalı yönetim yaklaşımlarını kavrar.X
10
Turizm sektöründe performans değerlendirme ve kariyer yönetimi uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
11
Turizmde modern gelişim stratejilerini kavrar.X
12
Turizmde örgütsel davranış konusu ile ilgili detaylı bilgi sahibi olur.X
13
Turizm işletmeleri için stratejik pazarlama planlaması yapar.X
14
Turizm işletmeciliği alanında sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
15
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X
16
Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
17
Turizm alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir; yeni fikirleri değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
18
Turizm alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce ya da yöntemi farklı bir alana uygulayabilir.
19
Turizm alanı ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilir.
20
Turizm alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.