GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ TÜRK RESİM HEYKEL SANATINDA ÜSLUP ANLAYIŞLARI VE YENİ EĞİLİMLER/5690068
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ TÜRK RESİM HEYKEL SANATINDA ÜSLUP ANLAYIŞLARI VE YENİ EĞİLİMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Seyfi BAŞKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seyfib@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk toplum yapısındaki çağdaş batılı normların tüm toplum katlarına kazandırılma sürecinin analojik değerlendirmesinden yola çıkarak Türk sanatı ve k








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yöntem veTerminoloji : Kronolojinin belirlenmesi, tarihsel süreç
2. Hafta  Yirminci Yüzyıl Türk sanatı literatür araştırması ve kitap okumaları
3. Hafta  Yerli ve yabancı etkileşme çevrelerinin belirlenmesi
4. Hafta  19. yüzyılın sonlarından başlayarak gelişen Türk pentürünün ilk sanatçı kuşağı:Asker ressamlar.
5. Hafta  Foto yorumcular: Darüşşafakalılar
6. Hafta  Osmanlı Ressamlar Cemiyeti :1909 (Cemiyetin adı, 1921’de Türk Ressamlar Cemiyeti, 1926’da Sanayi-i Nefise Birliği ve son olarak da 1927&#
7. Hafta  Yeni Resim Cemiyeti :1923
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Müstakiller, D Grubu ve Yeniler Grupları ve Türk resminde kuramsallık arayışları
10. Hafta  Türk Resminde Soyut Sanat :Ellili ve Altmışlı Yıllar
11. Hafta  Yeni Eğilimler ve ‘Yeni Resimler’
12. Hafta  Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türk resim-heykel sanatının gelişiminde:Sanayi-i Nefise’den Güzel Sanatlar Fakültelerine resim-heykel eğiti
13. Hafta  Çağdaş Türk resim sanatında çağdaş eklektisizm ya da uluslararası üslupçuluğun yeni baharı
14. Hafta  Çağdaş Türk sanatlarında Gelenek ve gelecek
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ALSAÇ, Üstün.,Türkiye’deki Mimarlık Düşüncesinin Cumhuriyet Dönemindeki Evrimi, KTÜ yayını Trabzon 1976. BAŞKAN, Seyfi., “Son Dönem Osmanlı Kültür ve Sanat Dünyasında Tarih Duyarlılığı” Osmanlı Ansiklopedisi C.VII 2000 s.,457-463 BAŞKAN, Seyfi., Ondokuzuncu Yüzyıldan Günümüze Türk Ressamları Ankara 1991. BAŞKAN, Seyfi.,Sanat ve Tarih Ankara 2000 BAŞKAN, Seyfi.,Türk Sanatı Üzerine Denemeler İstanbul 1991 BAŞKAN,Seyfi.,Başlangıcından Cumhuriyet Dönemine Kadar Türklerde Resim, Ankara 2009 BAŞKAN,Seyfi.,Tanzimattan Cumhuriyete Türkiyede Resim Ankara 1997. BERKES, Niyazi., Türkiye’de Çağdaşlaşma Bilgi Yayınları Ankara 1973. HOLOD,R. - EVİN.A. (Ed)., Modern Turkish Architecture, University of Pennsylvania Press 1984. CEZAR, Mustafa., Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi İstanbul 1971 ELDEM, Edhem.,”Batılılaşma,Modernleşme ve Kozmopolitizm: 19.Yüzyıl Sonu ve 20.Yüzyıl Başında İstanbul “ Osman Hamdi Bey ve Dönemi (17-18 Aralık 1992,Sempozyum Bildi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, derinleştirmek için çalışmalar yürütüp alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturabilme.
2
Disiplinlerarası etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri tartışmaları ve gelişmeleri çözümleyerek sistematik olarak değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3
Sanat tarihi alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirebilmek ve derinleştirebilmek için yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanıyabilme.
4
Sanat tarihi alanındaki gelişmeleri ve bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirip inceleyerek kullanabilme.
5
Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem ve uygulama geliştirerek, bilinen bir düşünce yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme.
6
Özgün bir konuyu araştırıp, kavradıktan sonra edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletebilme.
7
Sanat tarihi Araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanabilme.
8
Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi zamanında ve istenilen nitelikte bağımsız olarak gerçekleştirerek ilgili alandaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunabilme.
9
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak Ulusal ve uluslararası projelerde yer alabilme ve projeler geliştirerek alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yapabilme.
10
Sanat tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yaparak yeni öneriler getirebilme.
11
Alanının ileri düzey bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatabilme.
12
Alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bakış açısıyla inceleyip geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
13
Alanındaki bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzmanlarla konuları tartışırken özgün görüşler öne sürerek alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkin iletişim kurabilme.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
15
Sanat tarihi alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
16
Sanat tarihi alanındaki konularda karşılaşılan bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
17
Alanla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekleyebilme.
18
Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunabilme.
19
Kendi uzmanlık alanında akademik anlamda yetkin bilim adamlarının yetiştirilmesi ile ilgili eğitim programlarında eğitimci olarak hizmet verebilme. . Bu çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojileri ile araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
20
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma ve danışmanlık hizmeti verebilme.