GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BATI RESMİNDE ORYANTALİZM - I/4690053
Dersin Adı: BATI RESMİNDE ORYANTALİZM - I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Seyfi Başkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seyfib@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
18. Yüzyıl başından günümüze kadar süren Türk toplum yapısındaki çağdaş batılı normların tüm toplum katlarına kazandırılma sürecinin analojik değerlen








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yöntem veTerminoloji : Kronolojinin belirlenmesi, tarihsel süreç
2. Hafta  Dönemi Türk sanatı literatür araştırması ve kitap okumala
3. Hafta  Türk Kültürü ve sanatında yenileşme olgusu
4. Hafta  Yerli ve yabancı etkileşme çevrelerinin belirlenmesi
5. Hafta  Türk ve Avrupa kültürlerinde karşılıklı iletişimin kurulması
6. Hafta  Oryantalizm: Bir sosyal,siyasal,ekonomik hareketin sanata yansıması
7. Hafta  Retorikten teoriğe Oryantalizmin kavramsal evrilişi
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Batılılaşma Süreci Içinde Yenileşme Olgusunda Oryantalist Sanatçılar ve Rolleri
10. Hafta  18. Yüzyıl Osmanlı kültür ve sanat ortamı
11. Hafta  Topkapı Sarayı Duvar Resimlerinden Örnekler
12. Hafta  Batılılaşma Dönemi Türk Plastik Sanatları Içinde Önemli Bir Grup. Halk Resmi
13. Hafta  Batılılaşma Dönemi Anadolu Camileri Ve Örnekler
14. Hafta  Batılılaşma Dönemi Anadolu Konutları Ve Örnekler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BAŞKAN, Seyfi., “18. ve 19. Yüzyıl Avrupa Sanatında Türk ve Türkiye İmajı” İmage-Türkiye’nin İmajı Eylül 1999 s.,9-11. BAŞKAN, Seyfi., “Batı Dünyasında ve Ülkemizde Ressamın ‘Tarih’i Keşfi” Art Decor S.75 Haziran 1999 s.,122-126 . BAŞKAN, Seyfi., “Batıya Açılan Pencereden Osmanlı Dünyasına Süzülen Sanat Işıkları: Oryantalist Bakışlar” Art Decor S.73 Nisan 1999 s.,120-126 BAŞKAN, Seyfi., “Oryantalizm’de Türk İmajı” Antik-Dekor S.52 Nisan-Mayıs 1999 s.,72-79 BAŞKAN, Seyfi., “The Ottomans in 18 th. and 19 th. Century European Art Turquerie and Orientalism“The Great Ottoman Civilisation Volume 4, 1999 p., 792-805 BAŞKAN, Seyfi., Ondokuzuncu Yüzyıldan Günümüze Türk Ressamları Ankara 1991. BAŞKAN, Seyfi.,“Stanislav von Chelebowsky. Dolmabahçe’de Bir Oryantalist” Türkiye’de Sanat S.38 Mart/Nisan 1999 s.,60-64. BAŞKAN, Seyfi.,Sanat ve Tarih Ankara 2000 BAŞKAN,Seyfi.,“XVIII.veXIX.YüzyılAvrupaSanatında Osmanlı’.Turquerie ve Oryantalizm” Osmanlı Ansiklopedisi C.XI 2000 s.,454-467 / BAŞKAN
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, derinleştirmek için çalışmalar yürütüp alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturabilme.X
2
Disiplinlerarası etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri tartışmaları ve gelişmeleri çözümleyerek sistematik olarak değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.X
3
Sanat tarihi alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirebilmek ve derinleştirebilmek için yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanıyabilme.X
4
Sanat tarihi alanındaki gelişmeleri ve bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirip inceleyerek kullanabilme.X
5
Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem ve uygulama geliştirerek, bilinen bir düşünce yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme.X
6
Özgün bir konuyu araştırıp, kavradıktan sonra edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletebilme.X
7
Sanat tarihi Araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanabilme.X
8
Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi zamanında ve istenilen nitelikte bağımsız olarak gerçekleştirerek ilgili alandaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunabilme.X
9
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak Ulusal ve uluslararası projelerde yer alabilme ve projeler geliştirerek alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yapabilme.X
10
Sanat tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yaparak yeni öneriler getirebilme.X
11
Alanının ileri düzey bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatabilme.X
12
Alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bakış açısıyla inceleyip geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.X
13
Alanındaki bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzmanlarla konuları tartışırken özgün görüşler öne sürerek alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkin iletişim kurabilme.X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.X
15
Sanat tarihi alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.X
16
Sanat tarihi alanındaki konularda karşılaşılan bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.X
17
Alanla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekleyebilme.X
18
Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunabilme.X
19
Kendi uzmanlık alanında akademik anlamda yetkin bilim adamlarının yetiştirilmesi ile ilgili eğitim programlarında eğitimci olarak hizmet verebilme. . Bu çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojileri ile araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme.X
20
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma ve danışmanlık hizmeti verebilme.X