GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANADOLU DA SERAMİK MERKEZLERİ II/5690047
Dersin Adı: ANADOLU DA SERAMİK MERKEZLERİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Nurşen Özkul Fındık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  nursenf@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nursenf@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
12-20.yüzyıl Anadolu’sunu tarihsel, kültürel ve sosyal bakımdan kavrayabilmeli
Günümüz kazılarında ele geçen seramik buluntular doğrultusunda Türk Döneminde Anadolu’da seramik üretiminin yapıldığı tespit edilen belli başlı üreti
Türklerin Anadolu’ya girmelerinden sonra nerelerde, ne tür seramik üretimi yaptıklarını ve seramik teknolojilerini kavrayarak, merkezler arasındaki b






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ortaçağ Anadolu’sunun tarihsel ve coğrafi sınırlarının belirlenmesi
2. Hafta  Antik çağlardan Türk fetihlerine kadar Anadolu seramiğine genel bakış
3. Hafta  Ortaçağ Anadolu Türk Devletlerinde patronajın seramiğe etkileri
4. Hafta  Ortaçağ Anadolu Seramik Merkezleri-Ahlat
5. Hafta  Ortaçağ Anadolu Seramik Merkezleri-Ani
6. Hafta  Ortaçağ Anadolu Seramik Merkezleri-Hasankeyf
7. Hafta  Ortaçağ Anadolu Seramik Merkezleri-Samsat
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Ortaçağ Anadolu Seramik Merkezleri-Kubad Abad
10. Hafta  Osmanlı Seramik sanatı: tanımlar, terminoloji ve araştırma sorunları
11. Hafta  Osmanlı Dönemi Anadolu Seramik Merkezleri-İznik
12. Hafta  Osmanlı Dönemi Anadolu Seramik Merkezleri-Kütahya
13. Hafta  Osmanlı Dönemi Anadolu Seramik Merkezleri-Çanakkale
14. Hafta  Osmanlı Dönemi Anadolu Seramik Merkezleri-İstanbul
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  G.Öney, Türk Çini Sanatı, İstanbul 1976. L.Bulut, Samsat Ortaçağ Seramikleri, İzmir 2000 Nurşen Özkul Fındık Hasankeyf Seramikleri (2004-2006) Ankara 2008ç Raby, J. ve N. Atasoy. (1989). İznik, London. Kürkman, G.( 2005). Toprak, Ateş, Sır; Tarihsel Gelişimi, Atölyeleri ve Ustalarıyla Kütahya Çini ve Seramikleri, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, derinleştirmek için çalışmalar yürütüp alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturabilme.X
2
Disiplinlerarası etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri tartışmaları ve gelişmeleri çözümleyerek sistematik olarak değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.X
3
Sanat tarihi alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirebilmek ve derinleştirebilmek için yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanıyabilme.X
4
Sanat tarihi alanındaki gelişmeleri ve bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirip inceleyerek kullanabilme.X
5
Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem ve uygulama geliştirerek, bilinen bir düşünce yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme.X
6
Özgün bir konuyu araştırıp, kavradıktan sonra edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletebilme.X
7
Sanat tarihi Araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanabilme.X
8
Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi zamanında ve istenilen nitelikte bağımsız olarak gerçekleştirerek ilgili alandaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunabilme.X
9
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak Ulusal ve uluslararası projelerde yer alabilme ve projeler geliştirerek alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yapabilme.X
10
Sanat tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yaparak yeni öneriler getirebilme.X
11
Alanının ileri düzey bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatabilme.X
12
Alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bakış açısıyla inceleyip geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.X
13
Alanındaki bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzmanlarla konuları tartışırken özgün görüşler öne sürerek alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkin iletişim kurabilme.X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.X
15
Sanat tarihi alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.X
16
Sanat tarihi alanındaki konularda karşılaşılan bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.X
17
Alanla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekleyebilme.X
18
Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunabilme.X
19
Kendi uzmanlık alanında akademik anlamda yetkin bilim adamlarının yetiştirilmesi ile ilgili eğitim programlarında eğitimci olarak hizmet verebilme. . Bu çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojileri ile araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme.X
20
Sanat Tarihi bilimine katlıda bulunacak, özgüveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak araştırma ve danışmanlık hizmeti verebilme.X