GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ROMA ARKEOLOJİSİ II/5680005
Dersin Adı: ROMA ARKEOLOJİSİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayşe Fatma EROL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/aferol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aferol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Roma heykeltıraşlığının karakteristiğini ve oluşumuna katkı sağlayan unsurlar hakkında bilgi edinebilme.
Cumhuriyet dönemi heykeltıraşlığı konusunda bilgi edinebilme.
İmparatorluk dönemi heykeltıraşlığı konusunda bilgi edinebilme.
Cumhuriyet Dönemi’nden başlayarak İmparatorluk Dönemi ile devam eden süreçte, heykel ve kabartmaları stilistik özellikleriyle tanımlayabilme.
Roma heykeltıraşlığındaki stilistik değişim ve gelişimleri ana hatlarıyla kavrayabilme.
Roma resim sanatı hakkında bilgi edinebilme.
Roma portre sanatı hakkında bilgi edinebilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Roma heykeltıraşlığı terminolojisi
2. Hafta  Roma heykeltıraşlığında kullanılan malzemeler, aletler ve teknikler.
3. Hafta  Etrüsk sanatının Roma sanatına etkileri
4. Hafta  Cumhuriyet Dönemi heykeltıraşlığı
5. Hafta  Augustus Dönemi heykeltıraşlığı
6. Hafta  Julius Cladiuslar dönemi heykeltıraşlığı
7. Hafta  Flaviuslar dönemi heykeltıraşlığı
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Traianus Dönemi heykeltıraşlığı ve plastik sanatı.
10. Hafta  Hadrianus Dönemi heykeltıraşlığı ve plastik sanatı.
11. Hafta  Antoninler Dönemi plastik sanatı.
12. Hafta  Severuslar Dönemi plastik sanatı
13. Hafta  Roma Dönemi resim sanatı
14. Hafta  Roma Dönemi portre sanatı
15. Hafta  Roma Dönemi portre sanatı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • J. İnan, Side’nin Roma Devri Heykeltraşlığı, Ankara, 1975. • J. İnan, Perge’nin Roma Devri Heykeltraşlığı, İstanbul, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeoloji ile ilgili konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olurX
2
Bilimsel araştırma teknik ve metotlarını öğrenirX
3
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinirX
4
Edinilen düşünce becerisi ve bilimsellikle araştırma ve danışmanlık yapma yetkinliğine sahip olurX
5
Disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir
6
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanırX
7
Arkeolojik malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurarX
8
Mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetirX
9
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırX
10
Uygulamalı teknik bilgileri kullanarak arazi çalışmalarını yönetir