GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ROMA ARKEOLOJİSİ I/4680003
Dersin Adı: ROMA ARKEOLOJİSİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayşe Fatma EROL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/aferol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aferol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Roma Dünyasının tarihi coğrafyası hakkında bilgi edinebilme.
Roma kenti, kuruluşu ve tarihçesi hakkında bilgi edinebilme
Roma mimarisindeki Grek ve Etrüsk mimari etkilerini kavrayabilme.
Roma Mimarisinde görülen farklı yapım teknikleri ve inşaat malzemeleri hakkında bilgi edinebilme.
Roma mimarisinde dini ve sivil yapılardaki plan tiplerini, gelişimini, öncülerini ve etkileşimini kavrayabilme
Roma mimarisinin kronolojik gelişimini kavrayabilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Roma Dünyasının Tarihi Coğrafyası
2. Hafta  Roma kenti, kuruluşu ve tarihçesi
3. Hafta  Roma Mimarisine giriş
4. Hafta  Roma mimarisindeki yabancı etkiler
5. Hafta  Roma döneminde kentleşme
6. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Forum Romanum ve tapınak mimarisi
7. Hafta  İmparatorluk dönemi tapınak mimarisi
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Roma dönemi sivil mimari yapıları (tiyatrolar)
10. Hafta  Roma dönemi sivil mimari yapıları (yollar, köprüler, su kemerleri)
11. Hafta  Roma dönemi sivil mimari yapıları (hamamlar)
12. Hafta  Roma dönemi sivil mimari yapıları (surlar, taklar)
13. Hafta  Roma dönemi sivil mimari yapıları (nymphaeumlar)
14. Hafta  Roma dönemi sivil mimari yapıları (konutlar)
15. Hafta  Roma dönemi sivil mimari yapıları (sütunlu caddeler)
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • D. S. Robertson, Greek and Roman Architecture, Cambridge 1977. • M. Thorpe, Roma Mimarlığı (Çeviri: R. Akbulut), İstanbul 2002. •
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeoloji ile ilgili konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olurX
2
Bilimsel araştırma teknik ve metotlarını öğrenir
3
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinirX
4
Edinilen düşünce becerisi ve bilimsellikle araştırma ve danışmanlık yapma yetkinliğine sahip olurX
5
Disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilirX
6
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanırX
7
Arkeolojik malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurarX
8
Mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetirX
9
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırX
10
Uygulamalı teknik bilgileri kullanarak arazi çalışmalarını yönetir