GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RUS GÖÇMEN EDEBİYATI/5670047
Dersin Adı: RUS GÖÇMEN EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Rusça-Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Emine Zeynep GÜNAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/zeynepgunal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   zeynepgunal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rus göçmen yazarlarının yapıtlarını analiz ederek, günümüz Rus edebiyatına etki ve katkılarını belirleme becerisinin kazanabilme.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır..
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  “Göçmen edebiyatı” kavramının incelenmesi.
2. Hafta  Rus Göçmen Edebiyatını hazırlayan I.Dalga dönemi.
3. Hafta  Rus Göçmen Edebiyatını hazırlayan II.Dalga dönemi
4. Hafta  Rus Göçmen Edebiyatını hazırlayan III.Dalga dönemi.
5. Hafta  İ.A.Bunin, A.İ.Kuprin ve K.D.Balmont’un öykü ve şiirlerinden örnekler
6. Hafta  D.S.Merejkovski, Zinaida Gippius ve İ.S.Şmelyov’un şiir ve öykülerinden örnekler.
7. Hafta  Marina Tsvetayeva’nın Paris döneminde verdiği yapıtları.
8. Hafta  Yevgeni İ.Zamyatin’in yaşamı ve edebi çalışmaları
9. Hafta  “Biz”in analizi.
10. Hafta  N.A.Teffi’nin yaşamı ve edebi çalışmaları.
11. Hafta  Teffi’nin öykü sanatından örnekler.
12. Hafta  A.Averçenko’nun yaşamı ve edebi çalışmaları.
13. Hafta  Averçenko’nun öykü sanatından örnekler.
14. Hafta  Rus edebiyatında I.Dalga döneminin genel değerlendirmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1)Struve, G.P., Russkaya literatura v izgnanii, İzd.3-ye, Parij-Moskva, 1996. 2)Sovremennoe russkoe zarubejye, Astrel, Moskva 2003. 3)Tefi, N.A.: Jityo i bıtyo, rasskazı i vospominaniya, İzd. Politiçeskoy Lit., 1991 4)Samin D.K., Samıe znamenitıe emigrantı Rossii, Veçe, Moskva 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
9
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
8
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
12
3
36
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.X
2
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.X
3
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.X
4
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.X
5
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.X
6
Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.X
7
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.X
8
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.X
9
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.X
10
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.X
11
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.X
12
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.X