GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI HUKUK SORUNLARI/4590052
Dersin Adı: ULUSLARARASI HUKUK SORUNLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.İlyas Doğan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ilyasdogan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ilyasdogan@gazi.edu.tr, il.dogan@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uluslar arası Hukukun gelişiminin kararlar ekseninde izlenmesi
Afrika'da soykırımlar
Orta Afrika'da Müslümanlara karşı soykırım
Sudan ve Çad
Ruanda soykırımı ve ardındaki etkenler
Doğu Türkistan'da Uygur Türklerine karşı soykırım
Yerli halk olarak Kırım Tatarları ve statüleri
Filistin'de insan hakları ihlalleri
Arakan Müslümanları
Sovyetler Birliği zamanında işlenen soykırım ve insanlığa karşı suçlar
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Makedonya/Yunanistan NATO’ya üyelik uyuşmazlığı (2011)
2. Hafta  Macaristan/Çekoslovakya Gabcikova Projesi Uyuşmazlığı (1997)
3. Hafta  Çatışmalarda Nükleer Silah Kullanımı Hakkında Danışma Görüşü (1996)
4. Hafta  Çatışmalarda Nükleer Silah Kullanımı Hakkında Danışma Görüşü (devam)
5. Hafta  Honduras/Nikaragua Hakem Kararı Hakkında UAD Kararı (1960)
6. Hafta  Norveç/Birleşik Krallık Balıkçılık Uyuşmazlığı Kararı (1951)
7. Hafta  Finlandiya/Danimarka Büyük Kemer Geçidi (1991)
8. Hafta  Kostarika/Nikaragua Saint Juan Nehri Sınır Uyuşmazlığı Kararı (2011)
9. Hafta  Almanya/Polonya Alman Azınlıklar Kararı (1928)
10. Hafta  Norveç/Danimarka Güneydoğu Grönland'ın Hukuki Statüsü Kararı (1932)
11. Hafta  Patrik Konstantin Araboğlu’nun Mübadelesine İlişkin Milletler Cemiyeti Kararı (1925)
12. Hafta  Batı Sahara’nın Statüsüne İlişkin Danışma Görüşü (1975)
13. Hafta  Namibya Hakkında Danışma Görüşü (1971)
14. Hafta  Distomo ve Ferrini kararlarını devletin yargı bağışıklığı bağlamında değerlendirme
15. Hafta  Ruanda soykırımı
16. Hafta  Afrika'da diğer soykırım olayları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İlyas Doğan, Devletler Hukuku, Genişletilmiş 2. Baskı,Astana Yayınları Ankara 2013
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Panelist olarak sunum ve eleştiri yapma
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
3
18
 Sunum
15
3
45
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu hukukunun temel konuları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma.X
2
Kamu hukuku alanında karşılaştırmalı yaklaşımlarla bilimsel araştırmalar yapma.X
3
Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, karar taslaklarını hazırlayabilmeX
4
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu hukuku alanında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmeX
5
Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
6
Kamu bürokrasisi, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmaX
7
Kamu hukuku alanındaki bir konuyla ilgili fikir ve görüşlerini yazılı olarak ifade edebilme yeteneğini kazanmaX
8
İnsan hakları ihlalleri, bireysel hak ve özgürlükler ve benzeri konularda ortaya çıkan sorunlara çözüm üretecek derecede bilgi ve genel kültür birikimine sahip olmaX
9
Vizyon sahibi bir hukukçu olarak evrensel hukuk ilkelerine ve adalet değerlerine bağlı kalma.X
10
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Topluluğu Adalet Divanı gibi kurumların yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma.X