GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DEVLET FELSEFESİ/5590062
Dersin Adı: TÜRK DEVLET FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.İlyas Doğan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ilyasdogan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ilyasdogan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sadece modern dünyadaki devlet ve toplum anlayışını değil Türk tarihinde devlete ilişkin temel algıları tespit etmek ve eleştirmek, tartışmak
Türk devletlerinin kırılgan yanları
Türk devlet yapısının çağdaşları ile karşılaştırılması
Osmanlı'da egemenliğin sürekliliğini sağlama araçlarının inşası
Türk devlet yönetimi anlayışına İran ve Bizans etkileri
Fransız Devrimine kadar Osmanlı devletinin Avrupa nezdindeki imajı
Jeopolitik ve devletin kurumsallaşması arasındaki bağımlılık ilişkisi


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İslam öncesi Türk devlet ve toplum anlayışı
2. Hafta  Göktürk Kitabeleri
3. Hafta  Çin ve Hint Uygarlıklarının Türk devlet algısına katkı ve etkileri
4. Hafta  Türklerin İslamı kabul etmelerinin düşünsel sonuçları
5. Hafta  Yusuf Has Hacip ve Kutadgu Bilig
6. Hafta  Nizamül Mülk ve Siyasetname
7. Hafta  Koçibey Risalesi
8. Hafta  Osmanlı egemenlik anlayışı
9. Hafta  Modernleşmeyle tanışma
10. Hafta  Taklitten özgün, kendine özgü bir devlet felsefesine geçiş arayışları
11. Hafta  Eleştiriler, çözüm önerileri
12. Hafta  Yeni bir devlet felsefesinin oluşması için asgari koşullar üzerine tartışma
13. Hafta  Modernleşmenin Türk devlet hayatına yansımaları
14. Hafta  Osmanlı toplumsal yapısının sivil unsurları
15. Hafta  Millet sistemi ve sağladığı özgürlükler
16. Hafta  Osmanlı'da merkezi otoritenin yeniden kurulması çabaları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Astana Yayınları, Ankara 2014 2-Hilmi Ziya Ülken, Türk Tefekkürü Tarihi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007 3-Mehmed Niyazi, Türk Devlet Felsefesi, Ötüken Yayınları, İstanbul 2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
15
3
45
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu hukukunun temel konuları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma.X
2
Kamu hukuku alanında karşılaştırmalı yaklaşımlarla bilimsel araştırmalar yapma.X
3
Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, karar taslaklarını hazırlayabilmeX
4
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu hukuku alanında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmeX
5
Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
6
Kamu bürokrasisi, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmaX
7
Kamu hukuku alanındaki bir konuyla ilgili fikir ve görüşlerini yazılı olarak ifade edebilme yeteneğini kazanmaX
8
İnsan hakları ihlalleri, bireysel hak ve özgürlükler ve benzeri konularda ortaya çıkan sorunlara çözüm üretecek derecede bilgi ve genel kültür birikimine sahip olmaX
9
Vizyon sahibi bir hukukçu olarak evrensel hukuk ilkelerine ve adalet değerlerine bağlı kalma.X
10
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Topluluğu Adalet Divanı gibi kurumların yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma.X