GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CUMHURİYET DÖNEMİ HÜKÜMETLERİ/5450048
Dersin Adı: CUMHURİYET DÖNEMİ HÜKÜMETLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. MUSTAFA EKİNCİKLİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~mustafaekincikli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mekincikli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Cumhuriyet öncesi demokrasinin temellerini atan siyasi gelişmeleri, zihinsel dönüşümleri tahlil edebilme
Türk siyasetinde dönemsel gelişmeler çerçevesinde Cumhuriyet dönemi hükümetlerini tüm yönleriyle değerlendirebilme
Türk siyasetinin dönüm noktalarını belirleyen olaylarda Türk siyasetçilerinin etkisini analiz edebilme
Tarihi birikimden hareketle günümüz siyasi hayatını değerlendirebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Demokrasi tarihinde Cumhuriyet öncesi dönemin değerlendirmesi
2. Hafta  1908-1923 yılları arası Türk siyasi tarihindeki gelişmelerin, Atatürk devriminin tahlili
3. Hafta  1923-1950 arası Türk siyasi tarihindeki gelişmeler
4. Hafta  1876-1950 arası Devlet Başkanlarının profili; (II. Abdülhamid, V. Mehmet Reşat, VI. Mehmet Vahdettin, Mustafa Kemal Atatürk, İsmet İnönü
5. Hafta  1923-1950 arası Cumhuriyet hükümetleri ve politikaları
6. Hafta  1950-1960 arası yurt içi ve yurt dışındaki gelişmelerin Türk siyasi tarihindeki yeri
7. Hafta  1950-1960 arası Devlet Başkanı, Celal Bayar'ın profili, Menderes dönemi politikalarının değerlendirmesi
8. Hafta  1960-1980 arası Türk siyasi tarihindeki gelişmeler; 27 Mayıs 1960 darbesi ve sonuçları, geçiş süreci sorunları,siyasi partiler,seçimler,örgütlenmeler
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Gürsel, İnönü, Ürgüplü, Demirel, Erim, Melen, Talu, Irmak, Ecevit hükümetleri ve politikaları
11. Hafta  Gürsel, İnönü, Ürgüplü, Demirel, Erim, Melen, Talu, Irmak, Ecevit hükümetleri ve politikaları
12. Hafta   1971 muhtırası, koalisyon hükümetlerinin özellikleri, seçimlerin değerlendirmesi
13. Hafta  Cemal Gürsel, Cevdet Sunay, Fahri Korutürk profillerinin sorgulanması
14. Hafta  12 Eylül rejimi ve sonuçları,1980-2002 arası devlet başkanları, hükümetler ve siyasi hayat (ANAP ve REFAHYOL dönemlerinin tahlili)
15. Hafta  2002'den günümüze Türk siyasetinin değerlendirmesi (AK Parti dönemi)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sina Akşin ve diğerleri, Çağdaş Türkiye(1908-1980)-Tarihi, Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce Ansiklopedisi (9 cilt), İsmail Arar,Hükümet Programları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X