GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/5450046
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Nasrullah UZMAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/nasrullah
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nasrullah@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sosyal bilimlere ilişkin bilgilerini uygulama becerisi
Verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve tasarlama becerisi
Grup çalışması yapabilme becerisi
Mesleki ve etik sorumluluğu anlama
Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi
Verilerin ulusal ve küresel tesiri ile sonuçlarını anlama becerisi
Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi
Mesleki güncel konuları izleme becerisi
Bağımsız ya da danışman yönetiminde bilimsel araştırma yapabilme becerisi
Atatürk Dönemindeki siyasi olayları kavrama;Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar uzanan yakın tarihimizi değerlendirebilme becerisi
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Metodolojisi, kaynakları
2. Hafta  Osmanlıdan alınan miras, Cumhuriyete yansımalar
3. Hafta  Milli Mücadelenin Sonuçları, çıkarımlar
4. Hafta  Yeni Türk Devletinin yapılanması
5. Hafta  Mondros-Mudanya-Sevr Anlaşmalarının Tahlili
6. Hafta  Tüm yönleriyle Lozan Barış Antlaşmasının Tahlili, Türk tarihi açısından önemi
7. Hafta  Türk İnkılabının genel değerlendirilmesi
8. Hafta  Atatürk İlke ve İnkılaplarının değerlendirilmesi, Atatürkçülüğün sosyolojik,felsefi, ideolojik analizi
9. Hafta  Seminer Başlıklarının (Sunumların) Analizi ARA SINAV
10. Hafta  Atatürk Dönemi İç ve Dış siyasetine İlişkin Konular
11. Hafta  Atatürk Sonrası Türkiye'nin Durumu, İsmet İnönü Döneminin Analizi
12. Hafta  Menderes Dönemine İlişkin Başlıklar
13. Hafta  1960-1980; 1980-2002; 2002-2011 yılları arası Türk siyasetine ilişkin başlıkların tartışılması
14. Hafta  Kıbrıs Meselesi, Avrupa Birliği Süreci, Ermeni Meselesi vb. özel konulara ilişkin tartışmalar
15. Hafta  Seminer Başlıklarının (Sunumların) Analizi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türkiye Cumhuriyeti Tarihine İlişkin tüm kaynaklar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X