GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYENİN JEOPOLİTİĞİ/4450043
Dersin Adı: TÜRKİYENİN JEOPOLİTİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa Turan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mturan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Jeopolitik teoriler, dinamik ve statik amiller, Türkiye’nin jeopolitiği ile ilgili kaynaklar, Türkiye’nin sahası, mevkii, zenginlikleri ve
Türk tarihi konularını jeopolitik açıdan değerlendirmek
Türk tarihi konularını jeopolitik açıdan değerlendirme becerisi ve yeterliliği kazanmak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Jeopolitik ve ilgili kavramların tanımı
2. Hafta  Jeopolitik tarih ilişkisi
3. Hafta  Jeopolitik teoriler
4. Hafta  Devletlerin politika belirlerken takip ettikleri yollar
5. Hafta  Devletlerin politikalarında Jeopolitik amiller
6. Hafta  Türkiye’nin Jeopolitik konumu
7. Hafta  Türk dış politikasında tarihi tecrübelerin kullanımı
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Jeopolitik açıdan Türkiye’yi ilgilendiren dünya olayları
10. Hafta  Türkiye’nin Ortadoğu politikalarının tarihi seyri
11. Hafta  Türkiye’nin Balkan politikalarının tarihi seyri
12. Hafta  Türkiye’nin Kıbrıs politikalarının tarihi seyri
13. Hafta  Türkiye’nin Kerkük ve Musul ile ilgili politikalarının tarihi seyri
14. Hafta  AB ve Türkiye ilişkilerinin jeopolitik açıdan değeri
15. Hafta  Türk dünyasının Türkiye’nin jeopolitiği açısından değeri
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Söha Göney, Siyasi Coğrafya II, İstanbul, 1979 Yılmaz Tezkan-M.Murat Taşar, Dünden Bugüne Jeopolitik, İstanbul, 2002 Suat İlhan, Jeopolitik Duyarlılık, Ankara, 1989
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -UYGULAMA
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X