GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI/4450046
Dersin Adı: ATATÜRK DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İhsan Şerif Kaymaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ikaymaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kurtuluş Savaşı'nın başlangıcından Atatürk'ün ölümüne kadar geçen dönemde Türk dış politikası hakkında bilgi ediniliecektir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Birinci Dünya Savaşı sonunda genel uluslararası ortam ve Türkiye.
2. Hafta  Kurtuluş Savaşı sırasında dış politika-1: Sovyetler Birliği ile ilişkiler.
3. Hafta  Kurtuluş Savaşı sırasında dış politika-2: Batı ile ilişkiler.
4. Hafta  Lozan Konferansı'nda Türk dış politikası.
5. Hafta  Lozan'dan arta kalan kısa vadeli sorunların çözümü-1: Musul sorunu.
6. Hafta  Lozan'dan arta kalan kısa vadeli sorunların çözümü-2: Osmanlı borçları ve etabli sorunları.
7. Hafta  Yeni devletin uluslararası alanda tanınması bağlamında Batı ile savaş sonrası ilişkiler.
8. Hafta  Sovyetler Birliği ve İslam ülkekeri ile savaş sonrası ilişkiler.
9. Hafta  Ara sınav.
10. Hafta  İkinci Dünya Savaş'na giden yolda Türkiye'nin uluslararası güvenlik arayışları-1: Milletler Cemiyeti üyeliği.
11. Hafta  İkinci Dünya Savaş'na giden yolda Türkiye'nin uluslararası güvenlik arayışları-2: Balkan Antantı ve Sadabat Paktı.
12. Hafta  Lozan'dan arta kalan orta vadeli sorunların çözümü-1: Montrö Boğazlar Sözleşmesi.
13. Hafta  Lozan'dan arta kalan orta vadeli sorunların çözümü-2: Hatay sorunu.
14. Hafta  İkinci Dünya Savaşı arifesinde Türkiye'nin değişen dış politika tercih ve öncelikleri - Batı ile Doğu arasında.
15. Hafta  Genel değerlendirme.
16. Hafta  Final sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders sırasında bazı kaynaklar önerilecektir.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt.
 -- STAJ / UYGULAMA
  - UYGULAMA
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X