GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAKINÇAĞ OSMANLI DIŞ POLİTİKASI II/5440049
Dersin Adı: YAKINÇAĞ OSMANLI DIŞ POLİTİKASI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Cenk Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cenkreyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yakınçağ Osmanlı dış politikasında başlayan dönüşümleri kavrar.
Yakınçağ Osmanlı dış poitikasında İngiltere, Fransa, İtalya ve Almanya ile olan ilişkilerin yapısını kavrar.
Yakınçağ dış politikasında Osmanlı-Napolyon savaşlarını kavrar.
Yakınçağ Osmanlı dış politikasında Yunan bağımsızlık savaşının taşıdığı anlamı kavrar.
Yakınçağ Osmanlı dış politikasında Mehmet Ali Paşa İsyanı'nın uluslaarası bir hal alma sürecini kavrar.
Yakınçağ Osmanlı dış politikasında Osmanlı devleti ile İngiltere ve Rusya ilişkilerini kavrar.
Avrupa’da Doğu Sorununu kavrar.
Berlin Kongresinden sonra yakındoğunun siyasal-idari yapısını kavrar.
I. Dünya savaşından önce yakındoğunun siyasal-idari-ekonomik yapısını kavrar.
I. Dünya savaşı’nda Osmanlı devletinin durumunu kavrar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yakınçağ’da Osmanlı modernleşmesi ve Diplomasi Tarihi.
2. Hafta  Osmanlı İmparatorluğu’nun Sonu ve Büyük Güçler (1774-1798).
3. Hafta  Napolyon Savaşları ve Balkanlar’da Milliyetçiliğin Yükselişi (1798-1821).
4. Hafta  Yunan bağımsızlık Savaşı ve Mehmet Ali Paşa (I.) Krizi (1821-1833).
5. Hafta  II. Mehmet Ali Paşa Krizi (1833-1841).
6. Hafta  İngiltere-Rusya İlişkileri ve Kırım Savaşı (1841-1856).
7. Hafta  Paris Anlaşması’ndan Bosna Ayaklanması’na (1856-1875).
8. Hafta  1875-1878 Doğu Krizi.
9. Hafta  Vize
10. Hafta  10- Berlin Kongrasi’nden Sonra Yakındoğu (1878-1896).
11. Hafta  Bağdat Demiryolu-Makedonya Sorunu ve Bosna Krizi (1896-1909).
12. Hafta  I. Dünya Savaşın’ndan Önce Yakındoğu (1909-1914).
13. Hafta  I. Dünya Savaşı (1914-1918).
14. Hafta  Barış Anlaşması (1918-1923).
15. Hafta  Cumhuriyetin İlanı ve Yeni Dış Politika (29 Ekim 1923).
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789-1914), Ankara: TTK, 2003. Mathew S. Anderson, Doğu Sorunu (1774-1923): Uluslararası ilişkiler Üzerine Bir İnceleme, (Çev. İdil Eser), İstanbul: YKY, 2001. Paul Kennedy,Büyük Güçlerin Yükseliş ve Düşüşleri, (Çev. Birtane Karanakçı), Ankara: Türkiye İş Bankası, 1994. Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler, (Çev. Savaş Aktur), Ankara: Dost, 2 c., 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X