GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAKINÇAĞ OSMANLI TOPLUMU/4440043
Dersin Adı: YAKINÇAĞ OSMANLI TOPLUMU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Şennur ŞENEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı toplum yapısını analiz edebilir.
Osmanlı toplumunun geçirdiği kültürel değişimi analiz edebilir.
Osmanlı'nın kültürel ve sosyal değişimine batı etkisini açıklayabilir.
Osmanlı'nın toplum yapısı ile ilgili temel kaynakları bilir ve bunları araştırmalarda kullanabilir.
Osmanlı toplumunun gündelik hayatından Cumhuriyet'e gelen toplumsal değişim sürecini analiz edebilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanziamat Fermanı ile toplum yapısında değişimler
2. Hafta  Nüfus hareketleri köylerden şehirlere göç
3. Hafta  Osmanlı millet sisteminde değişimler
4. Hafta  Osmanl Devleti'nin konargöçerleri iskan çalışmaları
5. Hafta  Yeni gelişen ekonomik faaliyetler
6. Hafta  Değişen ticari yollar
7. Hafta  Avrupa'nınn sömürgecilik faaliyetleri ve Kapitülasyonların Osmanlı ekonomisi ve toplumuna etkisi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Batılı hayat tarzının Osmanlı toplumunu etkilemesi
10. Hafta  Batıdaki teknolojik gelişmlerin Osmanlı'ya etkisi
11. Hafta  Batı kökenli fikir akımlarının Osmanlı toplumunu etkilemesi
12. Hafta  Kültürlerin transferinde liman ve ticaret yollarının etkisi
13. Hafta  Osmanlı toplum yapısında gündelik hayatta yaşanan değişimler
14. Hafta  Demiryolu, deniz yolu ve kara yoluyla gelen felaketler; salgın hastalıklar
15. Hafta  Osmanlı topraklarından batılı ülkelere göçler
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.)Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi, C.V-XIX, TTK, Ankara, 1995. 2.)Osmanlılar, Yeni Türkiye Yay., Ankara, 2002. 3.)Türkler, Yeni Türkiye Yay., Ankara, 2002. 4.)SuraiyaFaroqhi, Osmanlı'da Kentler ve Kentliler, Tarih Vakfı Yurt Yay., 2002. 5.)Ahmet Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet. 6.)Ahmet Cevdet Paşa, Tezakir. 7.)Mustafa Nuri Paşa, Netayicül Vukuat.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
7
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
3
8
24
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X