GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLILARDA YURTTAŞLIK HAREKETLERİ/5440051
Dersin Adı: OSMANLILARDA YURTTAŞLIK HAREKETLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Cenk Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cenkreyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yurttaşlığın kuramsal ve kavramsal tanımını kavrar.
Dünya’da ve Türkiye'de yürütülen yurttaşlık tartışmalarını (başlıca yurttaşlık akımlarını) kavrar.
Fransa’da yurttaşlık kurumunun tarihsel kökenlerinin ve gelişimini kavrar.
Almanya’da yurttaşlık kurumunun tarihsel kökenlerinin ve gelişimini kavrar.
İngiltere’de yurttaşlık kurumunun tarihsel kökenlerinin ve gelişimini kavrar.
Osmanlı’da yurttaşlık kurumunun tarihsel kökenlerini kavrar.
I. Meşrutiyetten II. Meşrutiyete yurttaşlığın gelişim sürecini kavrar.
II. Meşrutiyet Döneminde makbul vatandaş tanımlamasını kavrar.
II. Meşrutiyet devrinde makbul vatandaşın teorik yetiştirilmesini kavrar.
II. meşrutiyet devrinde makbul vatandaşın pratik yetiştirilmesini kavrar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yurttaşlık Nedir?
2. Hafta  Dünya’da ve Türkiye’de Yurttaşlık Tartışmaları.
3. Hafta  Devletler ve Yurttaşları I: Fransa.
4. Hafta  Devletler ve Yurttaşları II: Almanya.
5. Hafta  Devletler ve Yurttaşları III: İngiltere.
6. Hafta  Osmanlı’da Yurttaşlığın Kökenleri I: Tanzimattan I. Meşrutiyete.
7. Hafta  Osmanlı’da Yurttaşlığın Kökenleri II: I. Meşrutiyetten II. Meşrutiyete.
8. Hafta  II. Meşrutiyet Döneminde Yurttaşlığın İcadı.
9. Hafta  VİZE
10. Hafta  II. Meşrutiyette Okul ve Yurttaşlık I: Teorik Eğitim.
11. Hafta  II. Meşrutiyette Okul ve Yurttaşlık II: Hak ve Görevler Boyutu.
12. Hafta  II. Meşrutiyette Okul ve Yurttaşlık III: Sadakat Boyutu.
13. Hafta  II. Meşrutiyette Okul ve Yurttaşlık IV: Cinsiyet Boyutu.
14. Hafta  II. Meşrutiyette Okul ve Yurttaşlık V: Beden Eğitimi.
15. Hafta  Erken Cumhuriyete Kalan Miras.
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Necdet Sakıoğlu, Yurttaşlar Cemaati: Modern Ulus Fikrine Dair, İstanbul: Kesit Yayıncılık, 1995. Füsun Üstel, Yurttaşlık ve Demokrasi, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 1999.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
8
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
3
8
24
 Sunum
4
5
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
12
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X