GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARİH FELSEFESİ II/5440005
Dersin Adı: TARİH FELSEFESİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa Turan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mturan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tarih, felsefe ve tarih felsefeleri hakkında bilgilendirmek, kavratmak ve tartıştırmak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tarih Felsefesinin Amacı, Yararı, Değeri, Çeşitleri
2. Hafta  Spekülatif ve Analitik Tarih Felsefesi
3. Hafta  Antikçağın tarih Anlayışı
4. Hafta  Ortaçağda Tarih Felsefesi: Augustinus ve İbn Haldun
5. Hafta  Rönesans, Hümanizm ve Descartes’in Tarih Anlayışı
6. Hafta  Vico’nun Tarih Anlayışı
7. Hafta  Herder’in Tarih Felsefesi ve Hoşgörü
8. Hafta  Kant’ın Tarih Anlayışı
9. Hafta  Vize Sınavı
10. Hafta  Romantik tarih Felsefesi: Schiller, Fichte
11. Hafta  Hegel’in Spekülatif Tarih Felsefesi
12. Hafta  Marx ve Tarih
13. Hafta  Dilthey’de Tarihi Anlama
14. Hafta  Yorumbilim (Hermeneutic)ve Tarih
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, İzmir, 1984 Friedrich Nictzschke. Tarih Üzerine, İstanbul, 1994 David Thomson, Tarihin Amacı, Çev. Salih Özbaran, İzmir, 1983 G.W.F. Hegel, Tarihte Akıl, İstanbul, 2003 Z. Velidi Togan, Tarihte Usul, İstanbul, 1962 L.Halkin, Tarih Tenkidinin Unsurları, (Çev. B. Yediyıldız), Ankara, 1986 Mustafa Öztürk, Tarih Felsefesi, Elazığ, 2004
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X