GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLILARDA NÜFUS VE YERLEŞME-I/4430045
Dersin Adı: OSMANLILARDA NÜFUS VE YERLEŞME-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hale Şıvgın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sivgin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sivgin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1300-1600 yılları arasında Osmanlı Devleti'ndeki nüfus nüfus hareketlerinin kavranılması
Osmanlı Devleti’nin demografik yapısının öğrenilmesi
Nüfus hareketlerine yol açan sürecin öğrenilmesi
Osmanlı Devleti’nde sosyal tabakalaşmanın öğrenilmesi
Osmanlı Devleti’nde sosyal hareketliliğin öğrenilmesi




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin konusu, işleniş şekli ve kaynakları hakkında bilgilendirme
2. Hafta  Nüfus
3. Hafta  Nüfus
4. Hafta  Nüfus baskısı
5. Hafta  Nüfus hareketleri
6. Hafta  Nüfus hareketleri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Göçebe Türkmenler
9. Hafta  Göçebe Türkmenler
10. Hafta  Göçebe Türkmenler ve ve iktisadî durumları
11. Hafta  Göçerler
12. Hafta  Göçerler ve ekonomi
13. Hafta  Şehirliler
14. Hafta  Şehirliler
15. Hafta  Köylüler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu’nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, C. I (1300-1600), çev. Halil Berktay, İstanbul 2000. Suraiya Faroqhi, Osmanlı’da Kentler ve Kentliler; Kent Mekânında Ticaret Zanaat ve Gıda Üretimi 1550-1650, (çev. Neyyir Kalaycıoğlu), İstanbul 2004. Tufan Gündüz, Anadolu’da Türkmen Aşiretleri; Bozulus Türkmenleri 1540-1640, Ankara 1997. Yusuf Halaçoğlu, XVIII. Yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu’nun İskân Siyaseti ve Aşiretlerin Yerleştirilmesi, Ankara 1991.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, birinci elden kaynak tetkiki
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Yeniçağ Tarihi alanında Doktora Diploması" derecesi alırlar. Bu program mezunları akademisyen, öğretmen, müzeci, arşiv uzmanı olabilir.X
2
2.Yeni Çağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4.Yeni Çağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Yeni ÇağTarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X