GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI SOSYAL VE İKTİSAT TARİHİ/5430045
Dersin Adı: OSMANLI SOSYAL VE İKTİSAT TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Yasemin DEMİRCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ydemircan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Klasik devir Osmanlı toplumsal ve iktisadî yapısının durumu ile ilgili bilgilerin kavranılması.
Osmanlı Devleti’nin ekonomik durumunu kavrar
Osmanlı vergi sistemini diğer ülkelerin vergi sistemleriyle karşılaştırır
Osmanlı Devleti’nin iktisadi yapısı ile toplumsal yaşam arasındaki ilişkiyi saptar





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı Toplumu
2. Hafta  Osmanlı Toplumu
3. Hafta  Osmanlı Toplumu
4. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Malî Yapısı.
5. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Malî Yapısı.
6. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Malî Yapısı.
7. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Malî Yapısı.
8. Hafta  Osmanlı Devleti’nde vergi rejimi.
9. Hafta  Osmanlı Devleti’nde vergi rejimi.
10. Hafta  Osmanlı Devleti’nde vergi rejimi.
11. Hafta  Osmanlı Devleti’nde vergi rejimi.
12. Hafta  Osmanlı Devleti’nde ziraî üretim ve ticarî faaliyetlerle bunların vergilendirilmesi
13. Hafta  Osmanlı Devleti’nde ziraî üretim ve ticarî faaliyetlerle bunların vergilendirilmesi
14. Hafta  Osmanlı Devleti’nde ziraî üretim ve ticarî faaliyetlerle bunların vergilendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ayn Ali, Kavanin-i Al-i Osman Der Hülasa-i Mezamin-i Defter-i Divan, İstanbul 1280. 2. Erhan Afyoncu, “Defterhâne”, DİA, c.9, s.100–103 3. Erhan
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Yeniçağ Tarihi alanında Doktora Diploması" derecesi alırlar. Bu program mezunları akademisyen, öğretmen, müzeci, arşiv uzmanı olabilir.X
2
2.Yeni Çağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4.Yeni Çağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Yeni ÇağTarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X