GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI DEVLETİNDE VAKIFLAR II/5430053
Dersin Adı: OSMANLI DEVLETİNDE VAKIFLAR II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Hamza KELEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hkeles@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı’daki vakıf yapılanmasının nedenlerini değerlendirebilme.
Osmanlı’daki vakıf anlayışının günümüze tesirinin sentezini yapabilme.
Osmanlı’da kurulan vakıfların çeşitlerini sınıflandırabilme.
Vakıfların Osmanlı toplumu üzerindeki etkisini analiz edebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı’da kurulan vakıflar hakkında kaynak ve literatür tespiti.
2. Hafta  İslam dünyasında ve Selçukluda vakıf müessesesinin oluşması, hukuki zemini ve müesseseleri hakkında bilgi edinilmesi.
3. Hafta  Klasik Osmanlı vakıf örnekleri.
4. Hafta  Vakıfların hukuki yapısının incelenmesi.
5. Hafta  Osmanlı vakıf müesseselerinin gelişim nedenlerinin araştırılması.
6. Hafta  Osmanlıdaki vakıfların sosyal yardımlaşma açısından değerlendirilmesi.
7. Hafta  Aile vakıfları ve gelişmesinin sebepleri, Para vakıfları ve sosyal hayata katkılarının araştırılması.
8. Hafta  arasınav
9. Hafta  Vakıfların eğitime katkıları.
10. Hafta  Vakıfların ekonomiye ve sosyal hayata katkıları.
11. Hafta  Evkaf Nazırlığının kurulmasının neden ve sonuçlarının irdelenmesi.
12. Hafta  Evkaf Nezareti’nin vakıf müessesesine katkılarının tartışılması.
13. Hafta  Para Vakıfları
14. Hafta  FİNAL
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmed Akgündüz, İslam Hukukunda ve Osmanlı Tatbikatında Vakıf Müessesesi, Ankara 1988. Ali Himmet Berki, Vakıflar, İstanbul 1940. Bahaeddin Yediyıldız, XVIII. Yüzyıl Türkiye’de Vakıf Müessesesi: Bir Sosyal Tarih İncelemesi, Ankara 2003. Nazif Öztürk, Menşei ve Tarihi Gelişimi Açısından Vakıflar, Ankara 1983. Ziya Kazıcı, Osmanlı Vakıf Medeniyeti, İstanbul 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Yeniçağ Tarihi alanında Doktora Diploması" derecesi alırlar. Bu program mezunları akademisyen, öğretmen, müzeci, arşiv uzmanı olabilir.X
2
2.Yeni Çağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4.Yeni Çağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Yeni ÇağTarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X