GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI DEVLETİNDE VAKIFLAR I/4430047
Dersin Adı: OSMANLI DEVLETİNDE VAKIFLAR I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hamza KELEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hkeles@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı'da Vakıf Sisteminin kavranması
Vakıf Kurumunun Ortaya Çıkışını ve Tarihsel Gelişimini Kavrar
Osmanlı Medeniyeti’nde Vakıf Kurumunun ve Eserlerinin Önemini Kavrar
Osmanlı Uygulamasında Vakıfların Yaşadığı Dönüşümleri İfade Eder
Osmanlı Sosyal ve Ekonomik Hayatında Vakıfların Rolünü Değerlendirir




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Vakıfların Menşei Hakkında Genel Bilgi
2. Hafta  Vakfın Tarihi Ve Hukuki Gelişimi
3. Hafta  Osmanlılarda Vakıf Sistemi İle İlgili Kaynak Eserler
4. Hafta  Hizmet Alanları Bakımından Osmanlı Vakıfları
5. Hafta  Kiralama Yöntemleri Bakımından Vakıflar
6. Hafta  Osmanlıda Uzun Süreli Kiralama Usullerinin Gelişimi
7. Hafta  Toplumsal Gruplar Bakımından Vakıf Kurucular
8. Hafta  arasınav
9. Hafta  Vakıfların İdaresi
10. Hafta  Para Vakıfları
11. Hafta  Vakfiyeler ve Örnek Belge İncelemesi
12. Hafta  Devlet ve Toplum Hayatında Vakıflar
13. Hafta  Vakıfların Sosyo-Ekonomik Yönleri
14. Hafta  Evkaf-ı Hümayun Nezareti’nin Kuruluşu
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmed Akgündüz, İslam Hukukunda ve Osmanlı Tatbikatında Vakıf Müessesesi, Ankara 1988. Ali Himmet Berki, Vakıflar, İstanbul 1940. Bahaeddin Yediyıldız, XVIII. Yüzyıl Türkiye’de Vakıf Müessesesi: Bir Sosyal Tarih İncelemesi, Ankara 2003. Nazif Öztürk, Menşei ve Tarihi Gelişimi Açısından Vakıflar, Ankara 1983. Ziya Kazıcı, Osmanlı Vakıf Medeniyeti, İstanbul 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Yeniçağ Tarihi alanında Doktora Diploması" derecesi alırlar. Bu program mezunları akademisyen, öğretmen, müzeci, arşiv uzmanı olabilir.X
2
2.Yeni Çağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4.Yeni Çağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Yeni ÇağTarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X