GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI DİPLOMATİKASI -II  /5430003
Dersin Adı: OSMANLI DİPLOMATİKASI -II  
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ahmet GÜNEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/ahmetg
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ahmetg@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, arşiv ve döküman kavramını, Türkiye'deki belli başlı arşivler ve özelliklerini öğrenirler.
Öğrenciler, arşiv belgelerini okuma/kavrama yöntemlerini öğrenirler.
Öğrencilere arşiv belgelerinin gerçeklik, güvenirlik ve işlerliklerini öğrenirler.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Başlıca kaynaklar.
2. Hafta  Defterler ve Belgeler.
3. Hafta  "Tapu Tahrir Defterleri" ya da "Defter-i Hakani".
4. Hafta  "Tapu Tahrir Defterleri" ya da "Defter-i Hakani".
5. Hafta  Tapu Tahrir Defterleri ya da Defter-i Hakani.
6. Hafta  Kayıtların gerçeklik, güvenirlik ve işlerlikleri.
7. Hafta  "Mühimme Defterleri".
8. Hafta  "Mühimme Defterleri".
9. Hafta  "Mühimme Defterleri".
10. Hafta  Belgelerin türleri ve onların temel bölümleri. Bellgelerinin gerçeklik, güvenirlik ve işlerlikleri.
11. Hafta  Ara sınavı.
12. Hafta  "Şer'iyye Sicilleri".
13. Hafta  "Şer'iyye Sicilleri".
14. Hafta  "Şer'iyye Sicilleri".
15. Hafta  Belgelerin türleri ve onların temel bölümleri. Bellgelerinin gerçeklik, güvenirlik ve işlerlikleri.
16. Hafta  Diğer defter ve belgeler.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akgündüz, Ahmet, (vd.) Şer'iyye Sicilleri, 2 cilt, İstanbul 1988-89. Elker, Selahaddin, Divan Rakamları, Ankara 1953. TTK. Günday, Dündar, Arşiv Belg
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Yeniçağ Tarihi alanında Doktora Diploması" derecesi alırlar. Bu program mezunları akademisyen, öğretmen, müzeci, arşiv uzmanı olabilir.X
2
2.Yeni Çağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4.Yeni Çağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Yeni ÇağTarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X