GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SELÇUKLU DEVLET TEŞKİLATI I./4420041
Dersin Adı: SELÇUKLU DEVLET TEŞKİLATI I.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Süleyman ÖZBEK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  None
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sozbek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Selçuklu tarih ve medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ortaçağ Türk-İslam Devletlerinde Hâkimiyetin Kaynağı
2. Hafta  Ortaçağ Türk-İslam Devletlerinde Hâkimiyetin Kaynağı
3. Hafta  Selçuklu Sultanı ( özellikleri, hâkimiyet alametleri), Hükümdar –Teb’a ilişkileri
4. Hafta  Selçuklu Sultanı ( özellikleri, hâkimiyet alametleri), Hükümdar –Teb’a ilişkileri
5. Hafta  Selçuklu Devletlerinde Saray teşkilatı
6. Hafta  Selçuklu Devletlerinde Saray teşkilatı
7. Hafta  Selçuklularda Vezaret
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Selçuklularda Vezaret
10. Hafta  Hükümet Teşkilatı
11. Hafta  Hükümet Teşkilatı
12. Hafta  Eyalet Teşkilatı
13. Hafta  Eyalet Teşkilatı
14. Hafta  Selçuklu Askeri Teşkilatı
15. Hafta  Selçuklu Askeri Teşkilatı
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Kafesoğlu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997. 2) Köymen, M. Altay, Alparslan ve Zamanı, Ankara 1983. 3) Turan, Osman, Selçuklular Tarihi ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul 1993. 4) Turan, Osman, Türk Cihan Hâkimiyeti Tarihi. 5) Uzunçarşılı, İ. Hakkı, Osmanlı Devlet Teşkilatına Medhal, Ankara 1984.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  None
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
6
5
30
 Rapor hazırlama
5
7
35
 Sunu hazırlama
5
7
35
 Sunum
7
4
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Ortaçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Ortaçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Ortaçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Ortaçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X