GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ORTAÇAĞ TÜRK DEVLETLERİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET -II/5420052
Dersin Adı: ORTAÇAĞ TÜRK DEVLETLERİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET -II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Güray KIRPIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/guray
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  guray@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk-İslam medeniyetinin ortaya çıkış sürecini özetleyebilme
Türklerin İslam medeniyeti dairesine girişlerini analiz edebilme
Türk-İslam medeniyetinin oluşum sürecini değerlendirebilme
Türk-İslam medeniyetinin dünya medeniyetine katkısını değerlendirebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk-İslam medeniyetinin mahiyeti
2. Hafta  İlk Türk İslam devletlerine genel bir bakış
3. Hafta  Tolunoğulları devleti, teşkilat ve müesseseleri
4. Hafta  Tolunoğulları devletinin İslam medeniyetine katkısı
5. Hafta  İhşidiler devleti, teşkilat ve müesseseleri
6. Hafta  İhşidiler devletinin İslam medeniyetine katkısı
7. Hafta  Karahanlılar devleti, teşkilat ve müesseseleri
8. Hafta  Karahanlılar devletinin İslam medeniyetine katkısı
9. Hafta  Vize sınavı
10. Hafta  Gazneliler devleti, teşkilat ve müesseseleri
11. Hafta  Gazneliler devletinin İslam medeniyetine katkısı
12. Hafta  İlk Türk-İslam devletlerinde din anlayışı
13. Hafta  İlk Türk-İslam devletlerinde medreseler
14. Hafta  İlk Türk-İslam devletlerinde tarikatlar ve dervişler
15. Hafta  İlk Türk-İslam devletleri ve Türk-İslam medeniyetinin genel bir çerçevesi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü 2. Zeki Velidi Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş 3. Bahaeddin Ögel, Türk Kültür Tarihi 4. Erdoğan Merçil, Müslüman Türk Devletleri Tarihi 5. V. Barthold, İslam Medeniyeti Tarihi 6. Yılmaz Özakpınar, İslam Medeniyeti ve Türk Kültürü
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
6
5
30
 Rapor hazırlama
5
7
35
 Sunu hazırlama
5
7
35
 Sunum
7
4
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Ortaçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Ortaçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Ortaçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Ortaçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X