GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ORTAÇAĞ TÜRK DEVLETLERİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET -I/4420048
Dersin Adı: ORTAÇAĞ TÜRK DEVLETLERİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET -I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güray KIRPIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/guray
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  guray@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilere ilk Türk İslam devletlerinin yapısını kavratmak
Öğrencilere ilk Türk İslam devletlerinin politik durumu kavratmak
Öğrencilere ilk Türk İslam devletlerinin Askeri durumu kavratmak
Öğrencilere ilk Türk İslam devletlerinin ekonomik durumu kavratmak





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı ve metodu
2. Hafta  Ders hakkında temel kaynaklar, Kutadgu Bilig, Atabetül Hakayık
3. Hafta  Ders hakkında temel kaynaklar Divanü Lügatit Türk
4. Hafta  Ders hakkında temel kaynaklar siyasetname
5. Hafta  Ortaçağ Türk İslam devletlerinde divan teşkilatı
6. Hafta  Ortaçağ Türk İslam devletlerinde divan teşkilatı
7. Hafta  Ortaçağ Türk İslam devletlerinde sarayı
8. Hafta  ARASINAV
9. Hafta  Ortaçağ Türk İslam devletlerinde sarayı
10. Hafta  Ortaçağ Türk İslam devletlerinde kadı
11. Hafta  Ortaçağ Türk İslam devletleri
12. Hafta  Ortaçağ Türk İslam devletlerinde taşra teşkilâtı
13. Hafta  Ortaçağ Türk İslam devletlerinde ordu
14. Hafta  Ortaçağ Türk İslam devletlerinde ordu
15. Hafta   Ortaçağ Türk İslam devletlerinde kültür
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kutadgu Bilig, Atabetül Hakayık,Divanü Lügatit Türk
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
6
5
30
 Rapor hazırlama
5
7
35
 Sunu hazırlama
5
7
35
 Sunum
7
4
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Ortaçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Ortaçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Ortaçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Ortaçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X