GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ ÖNASYA DİLLERİ VE YAZI-I/4410045
Dersin Adı: ESKİ ÖNASYA DİLLERİ VE YAZI-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Esma REYHAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/esmareyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esmareyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Önasya'da kullanılan yazı sistemlerini öğrenme
Önasya'da konuşulan dilleri öğrenme
Yazının ortaya çıkış sürecini anlama






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yazının Kökeni ve Gelişimi
2. Hafta  Piktografik-İdeografik Yazı
3. Hafta  Yazı Sistemleri (çiviyazısı, hiyeroglif, alfabe yazısı)
4. Hafta  Mezopotamya’da Yazının Ortaya Çıkışı
5. Hafta  Çivi Yazısının Çözülmesi
6. Hafta  Mısır'da Yazının Ortaya Çıkışı
7. Hafta  Mısır Yazısının Çözülmesi
8. Hafta  Alfabenin Ortaya Çıkışı
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Anadolu’da Yazının Ortaya Çıkışı
11. Hafta  Kültepe Belgeleri
12. Hafta  Hititçenin Çözülmesi
13. Hafta  Hitit Arşivleri ve Hititçe Belgeler I
14. Hafta  Hitit Arşivleri ve Hititçe Belgeler II
15. Hafta   Hiyeroglif Luwicesi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  E. Chiera, Kilden Kitaplar (Çev. Ali M. Dinçol), İstanbul 1996. A. Dinçol, Eski Anadolu Dillerine Giriş, İstanbul, 1970. J.P. Mallory, Hint Avrupalıların İzinde. Dil Arkeoloji ve Mit (Çev. M. Günay), Ankara 2002 A.Ünal, Hititler Devrinde Anadolu, İstanbul, 2002, Arkeoloji Sanat Y. A.Ünal, Hititler Devrinde Anadolu II, İstanbul 2003, Arkeoloji ve Sanat Y. A.Kammenhuber, Hethitisch, Palaisch, Luwisch, Hieroglyphenluwisch und Hattisch.Altkleinasiatische İndices zum Handbuch der Orientalistik, München, Kitzinger 1969. A.Kammenhuber, The Linguistic Situation of the 2nd Millennium B.C. in Ancient Anatolia,JRAS, London 1975. A.Kammenhuber, Zur hethitisch-luvischen Sprachgruppe, ZVS 76, Göttingen 1960. E.Laroche, Linguistique asianique in: Acta Mycenaea, Colloque de Salamanque, 1970, Salamanque 1972. E.Laroche, Notes de linguistique anatolienne, RHA 19,fasc. 68, Paris 1961. R.Lebrun, Reflexions sur la numeration das les langues anatoliennes, Akkadica 34, Bruxelles 1983. H.C.Me
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Eskiçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Eskiçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X