GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANADOLU KAVİMLERİ TARİHİ (M.Ö.I.BİN)-II/5410048
Dersin Adı: ANADOLU KAVİMLERİ TARİHİ (M.Ö.I.BİN)-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Turgut Yiğit
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/turgutyiğit
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  turgutyiğit@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Frig ve Lidyalıların Tarih ve Kültürleri
M.Ö. I. Bin Anadolu Kavimlerinin tarih ve kültürlerinin öğretimi.
M.Ö. I. Bin Anadolu Kavimlerinin tarih ve kültürlerinin öğrenme. Birbirleriyle karşılaştırabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kaynak Bilgisi
2. Hafta  Frig Siyasi Tarihi
3. Hafta  Frig Siyasi Tarihi
4. Hafta  Frig Siyasi Tarihi
5. Hafta  Frig Siyasi Tarihi
6. Hafta  Frig Kültür Tarihi
7. Hafta  Frig Kültür Tarihi
8. Hafta  Frig Kültür Tarihi
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Lidyalıların Siyasi Tarihi
11. Hafta  Lidyalıların Siyasi Tarihi
12. Hafta  Lidyalıların Kültür Tarihi
13. Hafta  Lidyalıların Kültür Tarihi
14. Hafta  Lidyalıların Kültür Tarihi
15. Hafta  Lidyalıların Kültür Tarihi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ÖZÇELİK, Nazmi, İlkçağ Tarihi Ve Uygarlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara 2004. İPLİKÇİOĞLU,Bülent, İlkçağ Tarihinin Ana Hatları, Bilim-Teknik Yayınevi, Ankara 1994. PARMAKSIZOĞLU, İsmet- ÇAĞLAYAN, Yaşar, Genel Tarih I, Funda Yay, Ankara. Ekrem MEMİŞ, Eskiçağ Türkiye Tarihi, Öz-Eğitim Yayınları, Konya. YILDIRIM, Recep, Önasya Tarih ve Uygarlığı; Meram Yayıncılık, İzmir1996YILDIRIM, Recep, Eskiçağ’da Anadolu; Meram Yayıncılık, İzmir 1996. KINAL, Eski Anadolu Tarihi, Türk Tarih K. Yay. Ankara. İletişim Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi C.1-10, İletişim Yay., İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Eskiçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Eskiçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X