GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜLTÜR VE İLETİŞİM/5370051
Dersin Adı: KÜLTÜR VE İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  --
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  --
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  --
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kültür Çalışmaları ve iletişim alanında temel kuramcıların öğrenilmesi.
Kültür ve iletişim alanındaki temel kuramsal kavramların ve tartışmaların öğrenilmesi.
Öğrenilen kuramların konuyla ilgili belirli sorunlara ve konulara nasıl uygulanabileceğinin tartışılması, örneklendirilmesi ve öğrenilmesi.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülecektir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  bu dersin ön ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  bu dersle ilişkili olarak önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  A. Gramsci: Kültür, ideoloji ve popüler kültür
3. Hafta  A. Gramsci: Kültür, ideoloji ve popüler kültür
4. Hafta  L. Althusser, Devlet ve Devletin İdeolojik Aygıtları
5. Hafta  RAYMOND WILLIAMS: Marksizm, ideoloji ve kültür
6. Hafta   STUART HALL : Medya, kültür, iletişim, popüler kültür
7. Hafta  STUART HALL : Medya, kültür, iletişim, popüler kültür
8. Hafta  John Fiske, Popüler Kültürü Anlamak
9. Hafta  BOUDRİLARD- Postmodern kültür ve yabancılaşma
10. Hafta  BOURDIEU sosyal patikler ve gündelik yaşam
11. Hafta  FEMİNİST YAKLAŞIMLAR
12. Hafta  Foucault bilgi ve iktidar
13. Hafta  Foucault bilgi ve iktidar
14. Hafta  --
15. Hafta  --
16. Hafta  --
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  An. Gramsci, Gramsci Kitabı Seçme Yazılar 1916-1935, Dipnot yayınevi Bu kitapta özellikle “İşçi sınıfı eğitim kültür” bölümü ve “Hapisane Defterleri 1929-1935” bölümleri Kate Crehan, (2006) Gramsci Kültür Antropoloji, Koldeon Yayınları. Althusser, Devlet ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Taner Timur, Felsefi İzlenimler Nur Betül Çelik, 1999, 2/2 Yaz, “İdeoloji Kuramlarında Özne: Althusser ve Gramsci”, Kültür ve İletişim. Raymond williams, Marksizm ve Edebiyat (1977) R. williams, Televizyon ve Kültürel Biçim (1974) “Modern Trajediye Karşı Kültürel Devrim”, Toplum Bilim Kış 1985 28. Sayı Hall, Stuart (1994), “ideolojinin yeniden keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında tutulanın Geri Dönüşü”, Medya, İktidar, İdeoloji, çev. Mehmet Küçük, İst. Ark Yayınevi. Hall, Stuart (1994), “Kültüri Medya ve İdeolojik Etki”, Medya, İktidar, İdeoloji, çev. Mehmet Küçük, İst. Ark Yayınevi. Hall, S. “Kültürel Çalışm
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Sunum,
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
100
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
7
98
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
6
84
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, radyo televizyon ve sinema alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri radyo televizyon ve sinema alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, radyo televizyon ve sinema alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X