GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA VE TÜKETİCİ POLİTİKASI/5370053
Dersin Adı: MEDYA VE TÜKETİCİ POLİTİKASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. B. Zakir AVŞAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/zavsar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zavsar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tüketici davranışlarının nasıl oluştuğunun ve hangi faktörlerin etkisi altında olduğunun anlaşılması
Medyanın tüketici politikalarının oluşmasındaki etkisinin anlaşılması







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tüketici ve tüketici davranışı kavramı
2. Hafta  Tüketici davranışlarının pazarlamadaki rolü ve önemi
3. Hafta  Tüketici davranışının diğer disiplinlerle ilişkisi
4. Hafta  Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin genel kavramlar
5. Hafta  Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler
6. Hafta  Tüketici davranışını etkileyen sosyolojik faktörler
7. Hafta  Tüketici davranışını etkileyen politik ve teknolojik faktörler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tüketici davranışını ele almada pazarlama/işletme yaklaşımı ile iletişim disiplininin farkı
10. Hafta  Tüketici davranışını etkileyen kişisel faktörler
11. Hafta  Tüketici davranışı ve medya
12. Hafta  Medyanın tüketici politikalarına etkisi
13. Hafta  Tüketicini karar alma süreci ve medya ilişkisi
14. Hafta  Satın alma davranışı ve medya ilişkisi
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul. D. Beybin Kejanlıoğlu, Erol Mutlu, Bülent Çaplı, Sevilay Çelenk,Medya Politikaları, İmge, Ankara,2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sunuş, konferans, tartışma yöntemi.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Zorunlu staj uygulaması yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
14
3
42
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, radyo televizyon ve sinema alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri radyo televizyon ve sinema alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, radyo televizyon ve sinema alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X